ورود وزیر کشور به مرز شلمچه

رحمانی فضلی صبح امروز سه شنبه به همراه برخی مسئولان استانی مثل استاندار، جانشین فرماندهی ناجا، فرمانده نیروی انتظامی استان و معاون عمرانی استاندار خوزستان وارد مرز شلمچه شد تا از آخرین وضع حاکم بر این نقطه مرزی در آستانه مراسم اربعین مطلع شود.

وی قرار است امروز بعد از شلمچه به مرز چذابه دومین مرز رسمی کشور برای عبور زائران اربعین نیز سفر و آخرین آمادگی های این مرز برای میزبانی از زائرانی حسینی را بررسی کند. همچنین با حضور هیئت وزیر و هیئت همراه و در حضور مسئولانی استانی، جلسه ستاد اربعین نیز تشکیل شد.

روادید زائران ایرانی هم‌اکنون در چهار کنسولگری عراق در تهران، اهواز، مشهد و کرمانشاه صادر می‌شود

برای سهولت و تسریع امور زائرانی که قصد سفر به عراق را دارند حداکثر ظرف ۷۲ ساعت از زمان تحویل مدارک به دفاتر پلیس +۱۰ برای صدور گذرنامه وقت لازم است.

علاوه بر اینکه در صورت برقراری پرواز توسط شرکت های هواپیمایی منعی برای اعزام زائران به صورت هوایی وجود ندارد؛ تردد زائران کنگره عظیم اربعین از مبادی ورودی و خروجی مرزهای زمینی مهران – شلمچه و چزابه، قطعی است.

با توجه به اینکه بخش عمده ای از بار مسافری به مرز زمینی مهران اختصاص می یابد؛ پیشنهاد شده زائران برای سهولت در تردد از مرزهای دیگر از جمله مرز زمینی شلمچه استفاده کنند.