موج نارضایتی مردم خوزستان از دولت یازدهم به مدیران رسید

خوزستان هفته جاری را با روزهایی با طعم خاک آغاز کرد و چهارروز نفس گیر را پشت سر گذاشت اما در میان تنگی نفس مردم خوزستان دریغ از کمترین توجه سازمان محیط زیست به خاک خوردگان خوزستانی

در سالهای اخیر تداوم پدیده ریزگردها ، فقدان برنامه عملی جدی در بحث ریزگردها و از همه مهمتر بی توجهی دولت به وضعیت بحرانی خوزستان نه تنها نارضایتی مردم بلکه نارضایتی برخی مدیران استانی را ازعملکرد دولت در این زمینه به دنبال داشت.

در روزهای اخیر در پی بی تفاوتی دولت و سازمان محیط زیست به ریزگرهای خوزستان، صدای معاون عمرانی استانداری خوزستان در آمد تا آنجا که وی در صحبتهایی بهانه های محیط زیست را برای حل ریزگردها را فرافکنی خواند و گفت : این فرافکنی است که بگوییم مساله ریزگردها تماما از کانون های خارجی در کشور عراق ناشی می شود  و این موضوع از دست ما خارج است؛ اگر فردا داعش در عراق سرنگون شود دیگر دلیل و بهانه ای برای توضیح این امر نداریم.

از سویی دیگر نیز نمایندگان اصلاح طلب خوزستانی که تاکنون در ارائه هر نوع اظهار نظری درباره عملکرد دولت در خوزستان جانب احتیاط را رعایت می کردند بالاخره به بی برنامگی دولت در مهار ریزگردها اذعان کردند.

در همین زمینه همایون یوسفی نماینده اهواز در روزهای اخیر گفته بود : در حالی که مردم خوزستان به طور مدوام با پدیده ریزگردها دست و پنجه نرم می‌کنند دولت و سازمان حفاظت محیط‌زیست هیچ عزم جدی برای مهار ریزگردهای خوزستان ندارند.

کاظم الباجی دیگر نماینده مردم اهواز در مجلس به این موضوع که اگر سازمان حفاظت محیط‌زیست بر اساس قانون عمل می‌کرد بدون شک مشکلات زیست محیطی خوزستان به‌ویژه معضل ریزگردها به‌درستی مدیریت می‌شد، قسمت عمده‌ای از مشکلات زیست محیطی خوزستان مرتفع خواهد شد.

علی ساری نیز معتقد است سازمان حفاظت محیط ‌زیست مقابله با ریزگردها را به ‌کندی و به شکل مقطعی پیش می‌برد و تمام اقدامات آن به شکل کج دار مریز صورت می‌گیرد.

 

همچنین خادمی نماینده ایذه و باغملک با اشاره به اینکه نمایندگان خوزستان حاضر به ملاقات با ابتکار نشدند زیرا ابتکار هیچ اقدامی برای کاهش گرد وغبار نکرده می گوید : به دلیل عملکرد ضعیف ابتکار، هیچ یک از ۱۸ نماینده استان خوزستان حاضر به ملاقات با وی نشدند، ابتکار نه ابتکار دارد و نه همت، نه توان، نه دانش، نه علاقه و نه انگیزه کار.

حال با وجود تمام فرصت هایی که دولت در خوزستان داشت و از دست داد به طور قطع می توان گفت پرونده ریزگردها در دولت یازدهم بسته شد زیرا رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بجای تلاش در راستای حل معضلی که رفته رفته دامان استانهای دیگر کشور را می گیرد دغدغه هرکارسیاسی را دارد جز محیط زیست و در روز گذشته نیز راهی آلمان شد تا با امضای سند بیانیه مشترک چارچوب همکاری زیست محیطی میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت محیط زیست، حفظ طبیعت، ساختمان و ایمنی هسته‌ای جمهوری فدرال آلمان، به فعالیت های غیر ضروری خود بپردازد.

به گزارش اهوازنوین : از سویی دیگر اینکه امروز برخی دولتمردان خوزستانی ناتوانی خود در حل این معضل را در عدم ورود دستگاههای ملی و عدم تخصیص بودجه ابراز می کنند خیلی دیر است ،مشکل اینجاست خوزستان مسئولین و مدیران مطالبه گر و پیگیر ندارد چه بسا اگر بارها موضوع ریزگردها و اعتبارات آن توسط نمایندگان دولت در خوزستان پیگیری میشد شاید امروز از نبود حداقل امکانات مقابله با ریزگردها محروم نبودیم.

حال باید گفت آنچه که امروز مدیران دولتی و نمایندگان اصلاح طلب خوزستانی اذعان می کنند ندای مردم خوزستانی است که از ابتدای دولت مطمئن بودند با وجود نگاه سیاسی ابتکار به محیط زیست دردی از حال محیط زیست بیمار خوزستان درمان نخواهد شد لذا ابتکار اگر قصد عمل در این زمینه را داشت سه و سال و نیم زمان کمی نبود.