آماده‌سازی مرز شلمچه برای استقبال از زائران اربعین

سیاحی معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: مراسم اربعین حسینی یکی از مهم‌ترین مراسم‌هایی است که برای خدمات رسانی به مردم باید تمام امکانات بسیج شود.

احمد سیاحی در جلسه ستاد اربعین استان خوزستان افزود: در حال حاضر تمام امکانات مورد نیاز زائران در مرزهای چذابه و شلمچه تدارک دیده شده و تا چند روز آینده برخی نواقصی و کمبودها برطرف می‌شود.

وی گفت: علاوه بر خدمات رسانی به زائران برای عزیمت به عراق باید تمام تلاش خود را برای خدمات‌رسانی به زوار در روزهای بازگشت به کار گیریم.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان از افزایش مواکب در مسیر شلمچه خبر دادو افزود: امسال مواکب موجود در مسیر شلمچه دو برابر افزایش یافته و به 215 مورد رسیده است.

سیاحی بر لزوم استفاده از مسیرهای ریلی و دریایی برای جابه‌جایی زوار در کنار مرزهای زمینی تاکید کرد وگفت: آمار تردد ریلی از ایستگاه خرمشهر به شلمچه 70هزار نفر و خرمشهر به سمت تهران 100 هزار نفر است.

وی همچنین از آمادگی بنادر خرمشهر و آبادان برای انتقال زوار اربعین از مسیر دریایی بصره خبر داد و گفت: شناورها با ظرفیت خوبی در مسیر دریایی در نظر گرفته شده است.

سیاحی از رفع مشکل کمبود ظرفیت پارکینگ‌ها خبر داد و افزود: امسال ظرفیت پارکینگ‌ها از 25 هکتار به 50 هکتار افزوده شده است.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: نرخ پارکینگ مانند سال گذشته هر شبانه روز 5 هزار تومان تعیین شده است.

وی  از آماده‌سازی مرز شلمچه برای استقبال از زائران اربعین خبر داد و افزود:راه اندازی فاز یک ایستگاه پمپاژ، تأمین روشنایی مسیر شلمچه، لکه گیری و آسفالت مسیر پل نو تا مرز شلمچه از جمله اقدامات صورت گرفته برای خدمات رسانی به زائران است.