آخرین جزئیات درگیری های طایفه ای باغملک

سرهنگ قاسمپور در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد درگیری های طایفه ای در روستای پتک شهرستان باغملک اظهار کرد: در درگیری های سال اخیر خانواده طایفه قاتل از روستای پتک خارج شده بودند تا آرامش در روستا حاکم شود ولی طایفه خانواده قاتل (۸ نفر) درخواست برگشت به روستا را داشتند و ۳۵ نفر زن وارد خانه های قدیمی تخریب شده، شدند.

وی گفت: در درگیری های اخیر متاسفانه یکی از افراد طایفه محمد موسی توسط طایفه مهمدی در ارتفاعات از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در دم فوت کرد.

قاسمپور عنوان کرد: در درگیری های چند روز اخیر دو طایفه، متاسفانه جانشین فرمانده انتظامی باغملک از ناحیه دست چپ مورد اصابت گلوله، یک نفر از یگان ویژه از ناحیه صورت و یک مامور نیز از ناحیه کمر زخمی شدند که حال عمومی آنها مطلوب است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان بیان کرد: ضاربان فعلا در ارتفاعات مخفی و متواری هستند ولی اوضاع انتظامی منطقه تحت کنترل است. نیروهای لازم به منطقه اعزام شده و نیروهای شهرستان های همجوار و یگان ویژه همکاری دارند.

سرهنگ قاسمپور تصریح کرد: پیگیری های قانونی برای متوفی این درگیری ها در حال انجام است و از مردم منطقه تقاضا داریم که از طریق مراجع قانونی و قضایی پیگیر شکایت و خواسته های خود باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریورماه سال ۱۳۹۴ بود که درگیری بزرگی بین دو طایفه در روستای پتک شهرستان باغملک، خسارت های جانی و مالی فراوانی به اهالی وارد کرد و آخرین خبرها حکایت از فوت حداقل ۱۲ نفر داشت.

آن درگیری که حتی به شهرستان رامهرمز نیز کشیده شد در نهایت با دخالت نیروی انتظامی و استانداری خوزستان تا حدودی به پایان رسید ولی برخی اهالی روستا برای جلوگیری از درگیری های جدید احتمالی به مناطق دیگر منتقل شدند.