ماهشهر بعد از اهواز بالاترین رقم حاشیه‌نشینی در استان را دارد

منصور قمر عصر امروز در حاشیه بازدید معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از منطقه ویژه اقتصادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در سفر امروز معاون وزیر به شهرستان ماهشهر، برنامه‌های قابل‌توجهی در زمینه توسعه صنایع پایین‌دستی و میانی در نظر گرفته شد.

وی افزود: طی نشست‌هایی که در استانداری داشتیم، طرح‌های مشارکتی در زمینه تولیدات صنایع پایین‌دستی از سوی حوزه سرمایه‌گذاری منطقه و شهرداری‌های شهرستان جمع‌بندی شد که ان‌شاألله با سفر رئیس بنیاد برکت به ماهشهر، این طرح‌ها اجرایی شود.

فرماندار شهرستان ماهشهر با اشاره به نگاه ویژه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به لزوم محرومیت‌زدایی، خاطرنشان کرد: مقرر شد در دو هفته آینده کارگروهی با محوریت مدیران وزارت و مدیران صنایع تشکیل شود و نظام‌نامه مسؤولیت اجتماعی صنایع تدوین شود.

قمر ادامه داد: طی این نظام‌نامه مناطق محروم شناسایی می‌شود و محرومیت‌زدایی با کمک صنایع پتروشیمی در شهرستان بندر ماهشهر انجام می‌شود.

وی با اشاره به میزان بالای حاشیه‌‌نشینی در شهرستان بندر ماهشهر، گفت: باوجود ظرفیت‌های قابل توجه در این شهرستان، فقر و حاشیه‌نشینی که آمار آن بعد از اهواز بالاترین میزان را به خود اختصاص داده است زیبنده این شهرستان نیست.

فرماندار شهرستان‌ بندر ماهشهر در ادامه اظهار کرد: اکنون آمار بیکاری در شهرستان ماهشهر حدود 16 هزار نفر است که خوشایند نیست و باید در این زمینه به طور جدی اقدام و مشکلات معیشتی در این شهرستان رفع شود.

قمر در پایان کمبود مراکز درمانی را یکی دیگر از معضلات شهرستان بندر ماهشهر برشمرد و گفت: ضرورت دارد عنایت خاصی به مراکز درمانی شهرستان شود به ویژه آنکه بعد از حادثه پتروشیمی بوعلی وجود بیمارستان سوانح و سوختگی و توسعه مراکز درمانی بیش از پیش احساس می‌شود.