مسجدسلیمان شهر اولین ها،باید مستقیما هدف گردشگران شود

مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان:

*مسجدسلیمان شهر اولین ها،باید مستقیما هدف گردشگران شود*

محمد نصیرشوراب/به گزارش خبرنگار پایگاه خبری افکار نیوز از اهواز؛ طی گفتگویی با خانم زیبا راکی مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان؛ در خصوص گردشگری مناطق مختلف و آثار فرهنگی شهرستان مسجدسلیمان و وضعیت کنونی توریستی این شهر اظهار داشت: در بین پکیج های تور هیچکدام از  دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری  که اولین مرجع رسمی برگزاری تورهای مسافرتی در استان و کشور هستند، و همچنین انجمن های گردشگری و یا جامعه هتلداران که گاها تدارک برنامه سفر برای مسافرین اقامتی خود میبینند،هیچ  توری بنام تور مسجدسلیمان گردی مشاهده نگردیده است.

وی افزود: خواسته یا ناخواسته که دلیلش عدم معرفی وضعیت توریستی شهری؛توسط متولیان امر گردشگری است، مسجدسلیمان  را  بطور مستقیم شهر مورد هدف علاقمندان و گردشگران  قرار نداده اند و تقریبا هیچ توری از مسیر اصلی شهر نمیگذرد که حداقل بتواند علاوه بر سرزنده نمودن  شهر با  حضور میهمانان جدید، تا حدی هم کمک اقتصادی به جامعه محلی آن شهر نماید.

وی ضمن تشریح موقعیت سوق الجیش این شهرستان افزود:اکثر گردشگران  جهت تفریحات توریستی  غالبا به روستاها و تفر جگاههای اطراف از جمله دشت شیمبار و... سفر مینمایند.

زیبا راکی تصریح کرد: این در حالی ست که این شهر با با اینکه دارای دو پیشینه  باستانی و صنعتی که دارنده  اولین فرودگاه کشور و خاورمیانه،اولین باشگاههای ورزشی و تفریحی ،اولین موزه زمین شناسی و بسیاری از اولین های دیگر در کشور و خاورمیانه، بوده است و همواره  نقش عظیم و تاثیرگزاری در تحولات فرهنگی و اقتصادی خاورمیانه ایفا کرده است،اما متأسفانه بسیار مورد بی مهری واقع شده است.

مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان افزود:همگی میدانیم نباید چنین باشد و بسیار حیف است  شهری که خود و توابع اطراف آن بیش از 400اثر فرهنگی و تاریخی و صنعتی را دارا می باشد، نتواند از نظر توریستی سبب اشتغال جوانان آن شهر و کسب درآمدزایی از صنعت گردشگری شود.

این فعال گردشگری معتقد است علاوه بر اداره میراث فرهنگی شهرستان ،تلاش و مشارکت جهت هماهنگی درون شهری همچون ادارات دولتی شهرداری و شورای اسلامی شهر و همچنین انجمن های مردم نهاد این شهر به منظور ترویج و توسعه صنعت گردشگری مسجدسلیمان و نیز  حمایت از صنعتگران زحمتکش این شهر،ضروری می باشد.

 وی اضافه کرد: ما نیز در انجمن سفیران گردشگری خوزستان  قصد داریم با توکل بر خدای متعال جهت کمک به رونق صنعت گردشگری این شهر از اواسط دی ماه۹۵ در سال جاری با برگزاری نشست های هم اندیشی و نیز جشنواره و همایش های مربوطه با اعلام آمادگی که قبلا صورت گرفته است،همکاری خود را با شهرداری و انجمن های گردشگری  مسجدسلیمان آغاز نمائیم.

راکی در پایان ضمن ابراز امیدواری به منظور طلوع دوباره صنعت گردشگری مسجدسلیمان اذعان داشت:امیدواریم با ورود گردشگران بیشتر به شهر اولین ها، این شهر بیش از پیش مورد توجه مسئولین ذیربط قرار گیرد و نسبت به توسعه زیربنایی گردشگری و زیر ساخت های اصلی آن اقدام نمایند و شاهد تحولات بیشتر و در خور مردم میهمان نواز مسجدسلیمان و گردشگران ورودی باشیم.