گرایش عجیب اعضای شورای شهر به کانال‌های تلگرامی!

تبلیغات زودهنگام کاندیداهای احتمالی پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در شهرستان باوی در حالی آغازشده که کاندیداها از طریق فضای مجازی و پخش کارت به تبلیغات می‌پردازند.

اعضای دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر در شهرستان باوی (ملاثانی، ویس و شیبان) روزهای پایانی خود را سپری می‌کنند و کاندیداهای احتمالی دوره پنجم در حال آماده‌سازی مقدمات حضور در انتخابات پنجمین دوره انتخابات شورای شهر هستند.

کاندیداهای انتخابات شورای شهر در باوی در حالی به تبلیغات می‌پردازند که به این تبلیغات در این ایام که چند ماهی بیشتر نمانده می‌توان تبلیغات زودهنگام و البته غیرقانونی گفت.

اعضای فعلی شورای شهر در شهرستان باوی نیز دست‌کمی از کاندیداهای احتمالی ندارند و سخت برای حفظ کرسی شورا تلاش می‌کنند.

طی روزهای اخیر پیام های گسترده‌ای برای برخی از شهروندان در شهرستان باوی ارسال شد که آدرس کانال تلگرامی یکی از اعضای شورای شهر را تبلیغ می‌کرد!

این کانال در حالی اینگونه با صرف هزینه‌های هنگفت و ارسال پیامک‌های متعدد تبلیغ می‌شود که با مدیریت و نام و مشخصات و تصاویر این عضو شورا راه‌اندازی‌ شده است!

این کانال تلگرامی که هم اکنون ۴۱ مخاطب دارد! را به صورت گسترده در گروه‌های تلگرامی مختص شهرستان باوی تبلیغ کرده است.

راه اندازی این کانال‌ها با انتقاد شهروندان روبه‌رو شده است، از جمله آنکه یکی از کاربران فضای مجازی با انتقاد از راه‌اندازی کانال یکی از اعضای شورای شهر و تبلیغ آن نوشته است: تبلیغ آدرس کانال تلگرامی این آقای عضو شورا با چه نیتی؟ آقای (….) مردم آگاه هستند و عملکرد افراد را رصد می‌کنند. به جای کانال تلگرامی و انتقال مطالب به صورت یک طرفه، گروهی تشکیل دهید و پاسخگوی مردم باشید.”

بسیاری از کاربران فضای مجازی در شهرستان باوی، راه‌اندازی این کانال ها را یک اقدام تبلیغاتی می‌دانند که برخی از اعضای شورای شهر در باوی تنها چند ماه مانده به برگزاری انتخابات دوره پنجم شوراها، اقدام به این عمل کرده‌اند.

از سوی دیگر برخی از افراد و فعالان سیاسی و اجتماعی که در محافل خصوصی از آنها به عنوان کاندیداهای احتمالی انتخابات شوراها در باوی یاد می‌شود نیز در روزهای اخیر اقدام به راه‌اندازی کانال تلگرامی برای خود کرده‌اند.

حال معلوم نیست که این کانال‌ها با چه میزان هزینه و با چه هدفی در آستانه انتخابات راه‌اندازی شده و به طور قطع اگر هدف اطلاع‌رسانی باشد، می‌توان از راه‌های کم هزینه‌تر و همچنین برقراری ارتباط چهره‌ به چهره‌ و رودرو با مردم البته در زمان قانونی تبلیغات! برای انجام این مهم استفاده کرد.

این در حالی است که نامزدهای نهایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به مدت یک هفته مهلت تبلیغات دارند که زمان تبلیغات آن‌ها از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه تعیین‌شده است.

خبرنگار باوی نیوز مطلع شد که نهادهای نظارتی به شدت این فعالیت‌ها را رصد کرده و احتمال اینکه از این اقدامات به عنوان فعالیت‌های تبلیغاتی زودهنگام در زمان بررسی صلاحیت‌ها استفاده شود، زیاد است.

با راه اندازی اینگونه گروهها و کانال ها در شبکه های اجتماعی، می توان به راحتی از مطالبی که افراد در این گروه ها و کانال ها قرار می دهند فهمید که پیام ها رنگ و بوی انتخاباتی برای شوراهای شهر دارد.