تیشه به ریشه تولیدکنندگان برنج داخلی با واردات برنج

محمد سواری، رئیس انجمن برنج خوزستان اظهار داشت: باید واردات برنج محدود شود تا کشاورزان بتوانند با خیال راحت و با مشکلات کمتری به تولید بپردازند.

وی افزود: در سال زراعی 95 با توجه به اینکه ذائقه مردم با تولیدات داخلی و برنج ایرانی آشتی پیدا کرده است، کشاورزان نیز مشکلات دوره‌های گذشته را ندارند و با مشکلات کمتری به تولید می‌پردازند.

سواری تصریح کرد: اکنون مردم به دلایل مختلف از برنج‌های وارداتی فاصله گرفته ند و به مصرف برنج‌های ایرانی که تولید کشاورزان خودمان است، روی آورده‌اند و باید از این فرصت پیش آمده استفاده کرد واردات برنج را مدیریت کرد تا آشتی به وجود آمده میان ذائقه مردم و برنج داخلی پابرجا بماند.

رئیس انجمن برنج خوزستان بیان داشت: اگر واردات برنج کاهش پیدا کند، با توجه به پتانسیل‌هایی که در زمینه اشتغال کشاورزی است، می‌توانیم شاهد افزیش میزان اشتغال جوانان در این زمینه باشیم و همچنین در بحث بازرگانی نیز مدیریت واردات برنج می‌تواند به گردش اقتصاد کشاورزان کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: باید با مدیریتی که از مزرعه تا بازار در بحث برنج انجام می‌گیرد، شرایط را به شکلی رقم زد تا آشتی به وجود آمده میان ذائقه مردم و برنج ایرانی تداوم پیدا کند زیرا در این زمینه افرادی با دیدن این شرایط مطلوب به دنبال سودجویی هستند و اقداماتی انجام می‌دهند که شرایط را بر هم می‌زند.

محمد سواری اذعان داشت: باید به بحث بسته‌بندی و کیفیت محصولات تولیدی نیز توجه ویژه‌ای شود تا شاهد افزایش مصرف برنج تولید شده در داخل باشیم زیرا اگر مردم بیش از گذشته برنج ایرانی مصرف کنند، مشکلات اقتصادی کشاورزان و بخشی از مشکلات اشتغال جوانان حل می‌شود.