ادارات اهواز و کارون تعطیل شد

علی حسین حسین زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ساعت ۵ صبح امروز بخش اعظمی از برق شهرستان اهواز قطع شده و علت اصلی آن که منجر به قطعی آب بخش عظیمی از آب مناطق اهواز شده گرد و غبار شدید روز قبل است.

وی افزود: روز گذشته تعدادی از پروازها نیز کنسل و خروج مردم از خانه ها را به سختی امکان پذیر می کرد. در واقع شعاع دید آنقدر پایین بود که تردد در شهر را نیز با مشکل مواجه کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: امروز صبح از پنج ایستگاه ورودی برق به اهواز تعداد سه ایستگاه شهرستان اهواز با کوچک ترین نم نم باران صبحگاهی قطع شد.

حسین زاده بیان کرد: برای برطرف کردن اشکال ایجاد شده لازم به شستن این ایستگاه ها بود که از ساعت ۶ صبح اکیپ های برق منطقه ای کار را آغاز کردند ولی به دلیل گستردگی این ایستگاه ها در   مناطق خارج از شهر انجام این کار به زمان بسیاری نیاز داشت.

وی عنوان کرد: به دلیل ابری بودن هوا قطعا شستشو و خشک شدن آنها نیز زمان بیشتری نیاز داشت. امروز صبح مدارس اهواز را تعطیل و از ساعت ۱۱ و نیم نیز ادارات شهرستان اهواز و کارون را تعطیل کردیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان یادآور شد: بحث ریزدگردها یک بحث داخلی و بین المللی است و برای حل آن نیز زمان بسیاری نیاز است که باید تدابیر بسیار و مطالعات جامعی داشته باشیم.

حسین زاده ادامه داد: باید استان پیش بینی هایی را داشته باشد تا با توجه به گرد و خاک، آمادگی بیشتری برای حوادث احتمالی داشته باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: قطعا ستاد بحران هماهنگی های گسترده تری انجام می دهد تا امکانات و تجهیزات بیشتری برای مقابله با گرد و خاک های حادث شده در استان جذب کنیم.