۵۰۰ دستفروش برای جابه جایی در اهواز ثبت نام کردند

اسماعیل ارزانی بیرگانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک دهه فجر و سالروز ورود امام راحل به میهن اظهار کرد: این دهه را با نامگذاری روز به روز در ستاد دهه فجر کشوری سپری می کنیم. ستاد شهرستان ها نیز به تبعت از ستاد کشوری اقدام به برگزاری برنامه های مختلف می کند.

وی افزود: امروز به عنوان روز انقلاب اسلامی، امام خمینی، ولایت فقیه و رهبری، روز دوم به نام روز انقلاب اسلامی، مردمسالاری دینی، عدالت اجتماعی و پیشرفت، روز سوم به عنوان انقلاب اسلامی، ایمان و شهادت، روز چهارم به نام انقلاب اسلامی، قرآن، رسالت زینبی و حکومت جهانی امام زمان، روز پنجم انقلاب اسلامی و منزلت زن از جمله این نامگذاری ها است.

فرماندار اهواز تصریح کرد: در شهرستان اهواز ستادی را تشکیل دادیم که دارای ۱۷ کمیته طرح و برنامه، ارتباطات و اطلاع رسانی، مساجد و تشکل های دینی، زنان و خانوادهخ، دانشجویی، فرهنگیان و دانش آموزی، اصناف و بازاریان، کارآفرینی و بازارآفرینی، بسیج، همیاری و تشکل های مردمی، روستایی و عشایری، فرهنگی و هنری، فضاسازی و خدمات شهری، مراسمات، کودکان و نوجوانان از جمله این کمیته ها هستند.

ارزانی خبر داد: ۱۱۳ پروژه به مبلغ چهار میلیارد و ۳۲۸ میلیون ریال در مدت دهه فجر افتتاح می کنیم. درمانی، خدمات رفاهی راه، عشایری، بهداشت و درمان، آسفالت، طرح های هادی روستایی و مدرسه از جمله این طرح ها و پروژه ها هستند.

وی بیان کرد: هسته های مرکزی انقلاب مثل شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید طالقانی، آیت الله موسوی اردبیلی و آیت الله هاشمی رفسنجانی دیگر میان ما نیستند. انشاالله همه بتوانیم راهرو این شهدای بزرگوار باشیم.

فرماندار اهواز با اشاره به اینکه مجموعه دولت طی دو سال اخیر مجموعه بی پولی بوده ولی کارهای بزرگ در حوزه نفت انجام و تولید را چند برابر کردیم، عنوان کرد: یکی از اولویت ها مدارس کانکسی بود که حل شدن آن برای ما جدید بود.

ارزانی بیرگانی ادامه داد: یک کار جدید داشتیم که در بحث جاده ای است آن هم افتتاح مجتمع رفاهی بین راهی است که در شهرستان جای مناسبی را نداشتیم. بخشی برای بیماران سرطانی در بیمارستان گلستان، پست برق شهید هاشمی، پست برق پردیس، احداث مرکز شماره سه پزشکی قانونی، پایگاه های بهداشت عشایری، ۳۶ هزار مترمربع آسفالت در روستاهای بخش مرکزی از جمله الباجی، در بخش غیزانیه مرکز شبانه روزی خدمات درمانی را داریم.

وی یادآور شد: روشنایی روستاها، افتتاح راه آسفالت حیاویه به طول ۱۰ کیلومتر، آغاز زیرسازی آسفالت برخی روستاها، کلنگ زنی پروژه آبرسانی به برخی روستاهای غیزانیه بعد از ۳۰ سال، افتتاح سه مدرسه و افتتاح گازرسانی پنج روستا نیز از دیگر پروژه های افتتاحی است.

ساماندهی دستفروشان

فرماندار اهواز با اشاره به ثبت نام حدود ۵۰۰ نفر دستفروش برای جابجایی آنها گفت: دو سال تلاش کردیم تا دستفروشان را به صورت مسالمت آمیز از مرکز شهر جابجا کنیم که ۹ ماه قبل این کار را به سرانجام رساندیم. با درنظر گرفتن تامین امنیت فیزیکی و همچنین تردد مردم نسبت به جانمایی جدید برای دستفروشان اقدام و البته شب قبل به نتیجه رسیدیم که پشت بیمارستان الزهرا مستقر شوند.

ارزانی اضافه کرد: کار نخاله برداری در نقاط مختلف شهر در حال انجام است که استاندار خوزستان نیز چند ماشین از شرکت نفت کمک گرفته تا به شهرداری کمک کنند.