لزوم برخورد مناسب با دستفروشان مترو

گروه اجتماعی – عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر درباره حضور دستفروشان در سطح شهر و همچنین وسایل نقلیه عمومی گفت: حضور دستفروشان آرامش و امنیت شهروندان در سطح شهر و همچنین وسایل نقلیه عمومی را بر هم زده و متاسفانه تاکنون شهردار و مسوولان شرکت مترو و ... نتوانسته اند به طور کامل با این پدیده مقابله کنند.

به گزارش افکارنیوز، اقبال شاکری با بیان این مطلب اظهار کرد: دستفروشان فعال در سطح جامعه و مترو و ... راباید جزو معضلاتی به شمار آورد که نیازمند ساماندهی فوری هستند.

وی تاکید کرد: گاهی اوقات ماموران شهرداری با برخوردهای نسنجیده با دستفروشان برخوردهای خشن می کنند و این مساله دارای تبعات مختلفی است بنابراین هرگونه برخورد با دستفروشان در مترو باید بسیار سنجیده باشد زیرا می تواند موجب درگیری بین دستفروشان و ماموران و حراست مترو شده و افکار مسافران را برهم بریزد.

رییس کمیته عمران شورای شهر بیان کرد: بارها دیده شده که ماموران حراست مترو هنگام برخورد با دستفروشان با مقاومت شدید این افراد مواجه می شوند و گاهی اوقات نیز آسیب می بینند.

شاکری گفت:  در زمینه مقابله با برخی معضلات اجتماعی مانند دستفروشان،زباله جمع کن ها  و ... با خلاءهای قانونی مواجه هستیم و ماموران نمی توانند با افراد متخلف برخورد کنند بنابراین نیازمند حمایت های قانونی و قضایی برای مقابله با این پدیده هستیم.

این عضو شورای شهر خاطر نشان کرد: نبود نظارت ها و خلاء های قانونی سبب شده تا عده ای سودجو با تشکیل شبکه و باند به فعالیت در قالب دستفروشی و ... در ناوگان حمل و نقل عمومی و جامعه پرداخته و زمینه های نارضایتی شهروندان را فراهم سازند.

شاکری گفت: از مدیریت شهری درخواست داریم تا نسبت به شناسایی این باندها اقدام کنند و دولت،نیروی انتظامی و... نیز برای مقابله با چنین پدیده هایی با مدیریت شهری همکاری های لازم را داشته باشد.