تبعیض در ارائه خدمات آموزشی بین دانش آموزان

گروه اجتماعی- جبار کوچکی‌نژاد افزود: آموزش و پرورش تعدادی از مدارس را تبدیل به هیأت امنایی کرده که با وجود دولتی بودن همانند مدارس غیردولتی از دانش آموزان شهریه در قالب مشارکت و ... دریافت می کنند.

 

به گزارش افکارنیوز، وی تاکید کرد: این گونه اقدامات تبعیض در ارائه خدمات آموزشی رایگان به دانش آموزان است.

 

وی اظهار کرد: اکنون برای بسیاری از خانوادهها ثبت‌ نام ساده و بدون دغدغه به مساله ای سخت و طاقت فرسا تبدیل شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اخذ مبالغ اجباری در قالب مشارکت های مردمی سبب شده تا تفاوتی بین این هزینه ها در محلات و مناطق مختلف و حتی شهرها و روستاها نباشد.

وی تاکید کرد: مردم نباید تاوان کمبود بودجه و مشکلات مالی وزارت آموزش و پرورش را بدهند بنابراین اگر مدارس با مشکلات مالی مواجه هستند، وزیر موظف است مشکلات را به دولت انعکاس داده و هزینه های مدارس را از دولت بگیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر مشکلات ثبت نام در مدارس دولتی، شاهد اخذ شهریه‌ های غیرمتعارف در مدارس غیردولتی هستیم در حالی افزایش 40-50درصدی شهریه این مدارس اصلا توجیه عقلانی ندارد.

کوچکی نژاد با انتقاد از نبود نظارت های مناسب بر وضعیت شهریه مدارس غیر دولتی و همچنین اخذ مبالغ اجباری هنگام ثبت نام در مدارس دولتی گفت: این موارد تخلف به زودی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مسوولان آموزش و پرورش باید نظارت خود بر مدارس را افزایش دهند زیرا نبود نظارت ها و بی توجهی در این زمینه سبب شده تا در برخی مدارس دولتی و غیر دولتی شاخص‌ های تعیین ‌کننده شهریه رعایت نشود که این مساله منجر به ضرر والدین دانش آموزان شده است.