به ما نماینده های مردم هم در مورد پدیده شاندیز اطلاعات نمی دهند!

گروه اجتماعی- نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: در مورد پرونده پدیده شاندیز اطلاعات درست و دقیق به ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس نیز داده نمی شود.

به گزارش افکارخبر، امیر حسین قاضی زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: در چند ماه گذشته مسوولان اخبار و اطلاعات و وعده هایی درباره این پرونده به ما داده و ما آن را به مردم و به ویژه سهام داران منتقل کرده ایم که موثق نبوده و بسیاری از وعده ها هیچ گاه عملی نشده اند.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه چندی پیش مطح شد که در این پروژه سرمایه گذاری های جدید انجام شده و در نتیجه به زودی به تعهدات شرکت در قبال سهام داران عمل خواهد شد که متاسفانه مدت ها از این وعده می گذرد اما همچنان هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس بر حسب وظایف خود مساله را به وزارت کشور و سایر مراجع ذی صلاح اطلاع رسانی کرده اند و بر اساس ابلاغ شورای امنیت ملی وظایف هر یک از دستگاه های ذی ربط مانند استانداری، مقام هایی قضایی و ... مشخص شده و این عزیزان باید به مطالبات سهام داران و ... پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: به دلیل طولانی شدن رسیدگی به این پرونده و نامشخص بودن وضعیت سهام داران و ... پیگیر تذکر دادن و طرح استیضاح وزیر اقصاد هستیم و امیدواریم از این طریق مردم زودتر به مطالبات خود دست یابند.

قاضی زاده تاکید کرد: مجلس در این پرونده مسوولیت مستقیم ندارد اما مردم عزیز حتم بدانند ما پیگیر موضوع از طریق مسوولان هستیم و امیدواریم رسیدگی به این پرونده هر چه سریعتر به اتمام برسد.

وی بیان کرد: بارها گفته ام برخی مسوولان استانی و کشوری در اتهامات پدیده شاندیز شریک بوده و مقصرند که به شرکت مجوز داده اند اما متاسفانه بر روند فعالیت آن نظارت نکرده ‌اند و اکنون این وضعیت پیش آمده است.

وی خاطر نشان کرد: در شکل ‌گیری این پرونده در اصل دستگاه‌ های نظارتی اهمال کرده اند و باید با کسانی که در این زمینه کم ‌کاری کرده‌اند به موازات سوءاستفاده‌ کنندگان برخوردهای قانونی صورت گیرد.

وی توضیح داد: یکی از نمونه های بارز اهمال کاری دستگاه‌های این است که اگر در زمین‌های متعلق به این شرکت در اطراف مشهد تغییر کاربری رخ داده چرا جهاد کشاورزی مانع آن نشده است؟

قاضی زاده بیان کرد: این در حالی است که اگر یک کشاورز در زمین زراعی خود بخواهد سازه ای بنا کند،جهاد کشاورزی بلافاصله وارد عمل شده و به سرعت آن را تخریب می‌کند، حال چگونه است که به شرکت پدیده سه برابر مجوز داده شده تغییر کاربری در اراضی داده است؟ چرا از ابتدا مانع تخلفات این شرکت نشده اند؟

وی اظهار کرد: از مسوولان دستگاه های مختلف بارها درباره این شرکت و پروژه عظیم سوالاتی پرسیده شده که متاسفانه پاسخ درستی دریافت نکرده ایم.