5 دلیل کم شدن سرعت اینترنت گوشی +آموزش و راه حل

علت کم شدن سرعت اینترنت گوشی را می توان به عوامل متغیری ربط داد. گاهی اوقات حتی در اولین مرتبه از استفاده از یک گوشی نو هم شاهد کاهش سرعت اینترنت آن هستیم. به همین دلیل می توان عواملی که به کم شدن سرعت اینترنت گوشی منجر می شوند را خارجی و داخلی دانست.

اینترنت در بسیاری از فعالیت های امروزی ما تنیده شده است به طوری که یک لحظه نمی توان فکر استفاده از آن را کرد. در نتیجه کاملا محتمل است که وقتی شاهد افت سرعت یا کیفیت آن می شویم، بسیاری از امور روزمره ما نیز با مشکل مواجه شود. اینترنت کند تجربه ای است که امروزه بسیاری از مردم دنیا آن را تجربه می کنند. اما چرا این اتفاق می افتد و چگونه می توان کم شدن سرعت اینترنت گوشی را برطرف کرد؟ این مطلب، که با کمک کارشناسان تعمیرات تخصصی موبایل اصفهان نگارش شده است. نگاهی به این موضوع خواهیم انداخت.

علل کم شدن سرعت اینترنت گوشی

روتر و مودم می‌توانند بر روی کم شدن سرعت اینترنت گوشی شما تاثیر بگذارند.

یکی از اولین مواردی که بعد از دیدن کم شدن سرعت اینترنت گوشی، به ذهن انسان خطور می کند چک کردن مودم یا روتر مورد استفاده است؛ البته تحت شرایطی که از این وسایل برای برقراری اینترنت خود استفاده می کنید! اگر از اینترنت سیم کارت استفاده می کنید نیز باید شرایط و عوامل مربوط به آن را بررسی کنید. در این شرایط می توانید با راه اندازی مجدد مودم یا روتر یا گوشی خود سرعت آن را بهبود دهید. 

انجام این کار برای این تجهیزات، مشابه راه اندازی مجدد کامپیوتر یا تلفن، تحت شرایطی است که آنها مشکلات عملکردی داشته باشند. فرآیند راه‌اندازی مجدد مودم، به پاک کردن حافظه کمک می‌کند و باعث می شود تا مودم یا روتر و سیم کارت عملکرد خود را از صفر شروع کنند. همچنین برخی از مودم‌ها زمانی که تعداد زیادی از دستگاه تلفن همراه یا لپ تاپ به آنها متصل باشد، دچار افت کیفیت سرعت می شوند و در نتیجه کم شدن سرعت اینترنت گوشی رخ می دهد. این مسئله برای اینترنت سیم کارت، وقتی آن را به اشتراک گذاشته اید نیز، رخ خواهد داد. تلاش برای راه‌اندازی مجدد این تجهیزات می‌تواند بسیاری از مسائل را حل کند. البته گاهی هم به روز رسانی مودم تان می‌تواند به شما کمک کند تا سرعت اینترنت سریع‌ تر و بهتری را تجربه کنید.

ایراد کم شدن سرعت اینترنت گوشی تان سخت افزاری است.

برخی از دستگاه‌های قدیمی‌تر در واقع از اینترنت سرعت بالا پشتیبانی نمی‌کنند. اگر یک سیم کارت جدید با پشتیبانی از تکنولوژی سرعت اینترنت بالا داشته باشید، اما از یک دستگاه قدیمی با نسخه قدیمی سیستم عامل های اندروید یا آی او اس استفاده کنید، طبعا برای کار با اینترنت آن دچار مشکل خواهید شد. دستگاه‌های جدید از پهنای باند بیشتر پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند در فواصل بزرگ‌تر زمانی دسترسی شما به اینترنت را فراهم کنند. این یکی از محتمل ترین دلایل کم شدن سرعت اینترنت گوشی تان است و برای رفع آن می توانید به فکر ارتقا سخت افزاری گوشی خود یا تغییر آن باشید.

 

یک برنامه در پس زمینه موبایل تان در حال استفاده از اینترنت است.

بسیاری از برنامه ها و فرآیند های پس زمینه و برنامه های کاربردی می توانند از اینترنت گوشی شما به طور مستمر استفاده کنند بی آنکه خودتان متوجه این مسئله باشید. بسیاری از این برنامه ها در جهت آپدیت کردن و دانلود بسیاری از فایل ها عمل می کنند و می توانند به طور خودکار، بخش عظیمی از پهنای باند را اشغال کنند و کم شدن سرعت اینترنت گوشی را رقم بزنند. اگر نمی دانید که دقیقا چنین برنامه ای از اینترنت تان در ابعاد وسیع استفاده می کند، باید به سراغ تنظیمات گوشی خود رفته و به روز رسانی های خودکار برنامه ها، یا سیستم عامل تان را متوقف کرده و در حالت عدم آپدیت خودکار قرار دهید. اگر از گوشی سامسونگ استفاده می کنید می توانید بصورت تلفنی و رایگان از کارشناسان نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ اصفهان کمک و راهنمایی بگیرید.

خط تلفن تان دچار مشکل شده است.

شاید فکر کنید که وجود ایراد در خط تلفن چگونه می تواند روی کم شدن سرعت اینترنت گوشی موثر باشد؟ باید بگوییم که این مورد، از آن جمله عوامل خارجی است که به طور غیر مستقیم بر روی سرعت اینترنت گوشی تان در حالت اتصال به مودم تاثیر می گذارد. اگر نویز یا یک عامل مخرب در نزدیکی خط تلفن تان وجود داشته باشد روی مودم و عملکرد آن نیز تاثیر خواهد گذاشت. این مسئله وقتی از اینترنت سیم کارت نیز استفاده می کنید هم صادق است. در صورتی که نویز یا یک عامل مشابه روی خطوط آنتن گوشی تاثیر بگذارد، به طبع سرعت اینترنت هم پایین خواهد آمد.

مشکل از ارائه دهنده خدمات اینترنتی تان است.

مورد محتمل بعدی برای کم شدن سرعت اینترنت گوشی این است که بدانید مشکل از ارائه دهنده خدمات اینترنت سیم کارت یا مودم تان است. گاهی اوقات بعد از حاصل کردن تماس با سرویس دهندگان اینترنت و گزارش مشکل آنها با ارائه توضیحات  یا راهکار های دیگر به شما کمک می کنند دلیل کم شدن سرعت اینترنت گوشی تان را بیابید و در صورت امکان آن را برطرف کنید.

منبع:

هلو موبایل اصفهان