7 روش برای نگهداری بهتر از کیف ‌های چرمی

نگهداری از محصولات چرمی بسیار مهم است و این چرم طبیعی یا مصنوعی با نگهداری بهتر عمر بیشتری هم پیدا خواهد کرد. در صورتی از محصولات چرمی و به خصوص کیف‌های چرمی به خوبی نگهداری نشود؛ آنها ظاهر زیبای خود را از دست خواهند دارد. بنابراین با نگهداری بهتر از آنها می‌توانید این محصولات گران قیمت را برای سال‌ها استفاده کنید. ما در ادامه به چند روش برای نگهداری بهتر از کیف‌های چرمی می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

    1. تمیز کردن کیف چرم

کیف چرم نیاز به مراقبت بسیاری دارد و پیشنهاد ما به شما آن است که پس از هر بار استفاده از آنها، کیف را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید. اگر در داخل کیف شما ذرات آلودگی وجود دارد بهتر است آنها را بتکانید و از یک غلتک پرز گیر برای تمیز کردن آنها استفاده کنید.

در زمینه کیف و کفش چرم می‌توانید به سراغ برند آلدو بروید. این برند کانادایی دارای کیفیت بالا و قیمت مناسبی بوده و برای خرید دارای فروشگاه مختلف حضوری و اینترنتی است. مدل های مختلف کیف یا کفش از برند آلدو را می‌توانید به صورت مرتب و با یک دستمال حوله‌ای تمیز خشک کنید.

    2. مراقبت روزانه از کیف چرمی

در هنگام استفاده مرتب و مداوم از  کیف‌ دستی چرم، این کیف‌ها تحت فشارهای مختلفی قرار می‌گیرند و شرایط آنها به صورتی قرار می‌گیرد که احتمال آسیب دارند. گاهی اوقات قرار دادن بیش از اندازه لوازم یا مواد غذایی در داخل کیف یا ریختن روغن بر روی آنها می‌تواند موجب ایجاد آسیب در آنها شود. بنابراین باید با کمی دقت از آسیب رساندن به آنها جلوگیری کنید.

جنس چرم در حالت طبیعی به گونه‌ای است که روغن‌ و سایر موادی را که با آن در تماس هستند را جذب می‌کند. به همین دلیل هم در هنگام دست گرفتن کیف چرم باید دقت داشته باشید که دست‌ها کاملا تمیز باشد. معمولا روغن و چربی موجب تیره شدن سطح چرم در طولانی مدت می‌شود و لکه‌هایی دائمی را بر روی آن ایجاد می‌کند. همچنین روغن کثیفی را جذب کرده و کیف را آلوده به نظر می‌رساند.

    3. پاک کردن سریع لکه‌ها

5

برای پاک کردن هر نوع لکه‌ای از روی چرم، یک روش خاص وجود دارد اما برای آنکه ریسک کمتری داشته باشید می‌توانید از روش سریع‌تر پاک کردن لکه‌ها استفاده کنید. زمانی که شما لکه‌ها را هر چه سریع‌تر پاک کنید کیف شما تمیزتر باقی می‌ماند.

این لکه‌ها را از روی کفش هم باید به سرعت پاک کنید. البته جنس چرم کفش هم در تمیز کردن آن بسیار مهم است. کفش‌های چرم برند کفش ملی دارای کیفیت بسیار خوبی بوده و به راحتی تمیز می‌شوند. این برند دارای نمایندگی  متعدد و محصولات زنانه  و مردانه در انواع چکمه، کیکرز و دیگر کفش‌های اسپرت است که قیمت مناسبی هم دارد. شما می‌توانید عکس این محصولات را در نمایندگی آنلاین محصولات کفش ملی، در سایت دیجی استایل مشاهده کنید.

    4. پر نکردن بیش از حد کیف

شما نباید کیف‌های چرمی را بیش از حد پر کنید. زمانی که بیش از اندازه داخل کیف چرم را پر کنید؛ حالت طبیعی خود را از دست می‌دهد و برای همیشه از حالت اولیه خود دور می‌شود. بنابراین سعی کنید تا مواد داخل کیف را به لوازم ضروری خود محدود کنید. نکته دیگری که در این میان وجود دارد آن است که حمل کردن بیش از حد لوازم در داخل کیف همچنین موجب کشیده شدن دسته کیف شده و در نهایت موجب پاره شدن یا کشیدگی جنس چرم می‌شود.

    5. بوی چرم

6

معمولا کیف‌ها و دیگر محصولات چرم مانند کفش چرم در دو هفته اول بوی چرم طبیعی می‌دهد. اغلب مشتریان این بو را دوست دارند اما اگر شما این بو را دوست ندارید می‌توانید از چند روش استفاده کنید. برای مثال شما می‌توانید مقدار کمی از بیکینگ ‌پودر را در داخل کیف چرم قرار دهید و اجازه دهید که در طول شب در کیف باقی بماند. بکینگ پودر هر رطوبتی را جذب کرده و بوها را به حداقل می‌رساند.

علاوه بر این شما می‌توانید از عطر و یا روغن با رایحه معطر هم استفاده کنید. برای مثال لیمو، اسطخدوس یا رایحه بادام را می‌توانید بر روی دستمال کاغذی ریخته و در داخل کیف قرار دهید تا بوی چرم را تحت تاثیر قرار دهد.

    6. استفاده از نرم کننده چرم

گذشت زمان بر روی چرم تاثیر بد می‌گذارد و می‌تواند چرم را خشک کند و یا حتی در صورت خشکی زیاد ترک بخورد. برای جلوگیری از خشک شدن و ترک خوردن کیف چرمی می‌توانید هر چند وقت یک بار با استفاده از مرطوب کردن یا تهویه کیف دستی از خشک شدن آنها جلوگیری کنید. معمولا در شرایط معمولی بهتر است کیف ‌دستی یک یا دو بار در سال تهویه شود. این میزان از مرطوب کردن کیف بستگی به میزان استفاده شما از کیف چرمی دارد. این روش برای کفش‌های چرمی نیز کاربرد دارد، اما برای راهنمایی بیشتر درباره مراقبت صحیح از کفش‌های چرمی به این لینک مراجعه کنید.

شما برای این کار می‌توانید از محصولاتی مانند پانسمان چرمی استفاده کنید که برای استفاده در وسایل ظریف مانند کیف ‌دستی تولید می‌شوند. دقت داشته باشید که محصولات نرم ‌کننده می‌توانند رنگ کیف چرم شما را تیره کنند، بنابراین برای استفاده از این محصولات آنها را بر روی بخشی از کیف چرمی خود استفاده کنید و اجازه دهید چند روز بماند تا تاثیر آن را بررسی کنید.

    7. استفاده از اسپری محافظ چرم

زمانی که شما از کیف چرم زیاد استفاده می‌کنید و یا کیف شما به صورت مداوم در معرض هوا و آب مانند برف و باران قرار دارد؛ می‌توانید از یک اسپری محافظ بر روی آن استفاده کنید تا بهتر از کیف چرمی شما محافظت شود. استفاده از اسپری‌های محافظ کیف چرم کمک می‌کنند تا رنگ و بافت کیف دچار تغییر نشود و البته باید دقت داشته باشید که مانند انواع مرطوب کننده چرم، باید آنها را قبل از استفاده کلی؛ تست کنید. کیف چرم با استفاده از این اسپری محافظ عمر بسیار بیشتری پیدا خواهد کرد و مانند روز اول تر و تازه خواهد ماند.

نویسنده: وحیده امینی