توزیع یارانه‌ای‌ نهال زیتون در شهرستان طارم

علیرضا عماری اظهار کرد: در سال 94 به دلیل کم‌آبی مدیریت جهاد کشاورزی از اجرای این طرح حمایت نکرد و بنا شده این سیاست را در سال جدید اجرا کند.

وی با اشاره به کمبود آب کشاورزی و بحران آب در شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: برای مقابله با این امر و جلوگیری از مصرف زیاد آب در بخش کشاورزی در شهرستان طارم در صدد توسعه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی شهرستان طارم هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به اینکه طرح آبیاری تحت فشار در برخی از باغات شهرستام طارم اجرا شده است، خاطر نشان کرد: توسعه این امر در این شهرستان رضایت بخش بوده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این طرح در تمامی اراضی کشاورزی طارم به ویژه باغات زیتون روند مناسبی داشته به طوری که این میزان در باغات زیتون با پیشرفت 50 درصدی را دارد.

عماری با بیان اینکه خشکسالی باغات شهرستام طارم را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: این موضوع همچنین باغات زیتون را نیز تهدید می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه باغات زیتون در زمین‌های شیب‌دار گفت: خشکسالی روند اجرای و توسعه باغات زیتون را در این زمین‌ها کند کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم در ادامه از برداشت محصول کرفس در شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: این محصول در شهرستان طارم در 128 هتکار کشت شده بود.

وی ابراز کرد: امسال برآورد شده به میزان 8 هزار و 960 تن کرفس محصول برداشت شود.

عماری خاطر نشان کرد: پیش بینی شده میزان درآمد حاصله از این میزان تولید به 7.62 میلیارد ریال برسد.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در این شهرستان اشتغال خوبی را در بین جوانان و خانواده‌ها ایجاد کرده است، گفت: محصول تولیدی شهرستان علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان‌ها و همچنین به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.