پروژه بزرگ ورزشی زنجان در سکوت ساخت و ساز

در یک روز آفتابی که هوا کاملا خوب بود و هوای ورزش به سرم زده بود، تصمیم گرفتم کمی برای کوهپیمایی به ائل داغی زنجان بروم.

در همان لحظات نخستین، ورزشگاه 15 هزار نفری را دیدم، که نگاهم را به طرف خود جلب کرد، جلو رفتم، دیدم این ورزشگاه کم کم به یک جاذبه دیدنی شهر تبدیل می شود و مسافران و اهالی زنجان در آینده نه چندان دور می توانند از این بنا تاریخی بازدید کنند.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان نه تنها بعد از 10 سال به بهره برداری نرسیده، بلکه این کار ساخت و ساز این ورزشگاه از اساس تعطیل است.

 در حالیکه 10سال از زمان کلنگزنی ورزشگاه 15 هزار نفر زنجان گذشته، اما همچنان این پروژه گرفتار مشکلات مالی است و طی مدت گذشته نیز ساخت این پروژه به دلیل نبود اعتبارات رها شده است.

ورزشگاه 15هزار نفری زنجان که از طرح های "مهر ماندگار" این استان است، پس از گذشت سالیان متمادی به مرحله بهره برداری نرسیده وعملیات اجرایی آن نیز از سال 84 آغاز شده و هم اکنون نیز مردم ورزش دوست این استان در انتظار به ثمر نشستن این ورزشگاه هستند.

بر اساس موافقتنامه تنظیمی، قرار بود عملیات اجرایی این پروژه بزرگ ورزشی زنجان در مدت چهار سال به اتمام  با اعتبار 137 میلیارد و 889 میلیون ریال به اتمام برسد، اما متاسفانه در پی، بی تدبیری مسئولان ارشد و مسئولان ورزشی استان، این ورزشگاه به یک مکان متروکه در استان تبدیل شده است.

ورزشگاهی که قرار بود جزوه پروژه های "مهر ماندگار" برای ورزش استان برقرار کند، اما نه تنها این مهم را محقق نکرده است، بلکه طبق نظرات کارشناسان حوزه عمرانی این ورزشگاه در حال از بین رفتن عمر مفید خود است و هرچه دیرتر بهره برداری برسد، زودتر فرسوده می شود.

دولت یازدهم به عنوان دومین دولت در زمان ساخت این ورزشگاه است، مسئولان ارشد ورزشی استان اصلا نگاهی به این پروژه ندارند، انگار این پروژه را به کلی فراموش کرده اند و این پروژه جزوه اماکن ورزشی استان محسوب نمی شود.

 امید است، مسئولین با پیگیری ماجرای 10 ساله ورزشگاه 15 هزار نفری زنجان هرچه زودتر گره از مشکل عدم پیشرفت این پروژه باز کرده و با تلاش بیشتری در پیشرفت فیزیکی این مجموعه نقش موثری را ایفاء کنند، البته اعتماد ورزشکاران و مردم زنجان از مسئولان ارشد ورزشی استان کمی از بین رفته است، مسئولان ورزشی استان درصدد باشند تا این بی اعتمادی به اوج نرسیده است، این پروژه را برای افتتاح آماده کنند.