زنجان می تواند مقصد بسیاری از گردشگران فنلاندی شود

هری کمراینن در جمع خبرنگاران در زنجان با اشاره به اهداف سفر به زنجان، اظهار کرد: هدف من از بازدید از زنجان، آشنایی از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در زنجان و معرفی پتانسیل های فنلاند به شرکت ها و سرمایه گزاران زنجانی است.

وی با بیان اینکه برای گسترش روابط زنجان و فنلاند باید روابط نزدیک و فشرده ای داشته باشیم، افزود: بعد از  تفاهم های صورت گرفته این روابط نزدیک تر شده است.

سفیر فنلاند در ایران با بیان اینکه از اتاق بازرگانی استان زنجان دعوت می شود از اتاق بازرگانی فنلاند بازدید کنند، خاطر نشان کرد: این کار باعث می شود، روابط بهتری با زنجان داشته باشیم.

کمراینن با بیان اینکه ارتباط با استان زنجان به دلیل داشتن تنوع در محصولات برای ما بسیار مهم است، بیان کرد: استان زنجان هم می تواند در زمینه فناوری و تکنولوژی از دستاورد های کشور فنلاند استفاده کند.

وی با بیان اینکه تمام شرکت ها، چه از طرف ایران و چه از طرف فنلاند می توانند به طور مستقل با هم ارتباط داشته باشند، تصریح کرد: فکرمی کنم، شرکت هایی از هر دو کشور به طور فعالانه و جدی با هم در ارتباط باشند.

سفیر فنلاند در ایران با بیان اینکه رقابت تجار در بازار جهانی سخت است، افزود: شرکت ها باید فعالانه به دنبال بازار محصول تولیدی خودشان باشند.

کمراینن با بیان اینکه استان زنجان به دلیل داشتن، مواد معدنی، صنعت کشاورزی و سنگ های صنعتی می تواند، بازار خود را در فنلاند پیدا کند، گفت: شرکت های زنجانی می توانند، در این زمینه ها با فنلاند ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

وی با اشاره به صنایع غذایی، صنایع کاغذی، محاظت از جنگل و منابع جنگلی، تصریح کرد: کشور فنلاند در این زمینه ها پیشرفت چشم گیری کرده است.

سفیر فنلاند در ایران با اشاره به تحریمات کشور های اروپایی و تاثیرات آن در امور بانکی، بیان کرد: خوشبختانه بعد از برداشته شدن تحریمات، اتفاقات خوبی صورت گرفته است، اما زمان می برد، این ارتباطات بانکی مثل سابق شود.

کمراینن با بیان اینکه در کشور فنلاند، کمترین فساد مالی صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: بانک های فنلاندی در ارتباط گیری با دیگر بانک های کشور خیلی محتاطانه عمل می کنند، که این کار سبب شده است، کمترین فساد مالی در فنلاند صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نوع تجارت با ایران 160 درجه تغییر کرده است، افزود: روابط با ایران، روز به روز بهتر می شود.

سفیر فنلاند در ایران با بیان اینکه هر ساله اشخاص زیادی از کشور فنلاند از ایران بازدید می کنند، تصریح کرد: ایران به دلیل داشتن فرهنگ غنی و داشتن اماکن متنوع بازدیدی، مقصد بسیاری از فنلاندی هاست.

کمراینن با بیان اینکه کشور فنلاند 168 هزار دریاچه دارد، گفت: همه ی این 168 دریاچه، آب شرب هستند.

وی با بیان اینکه استان زنجان به دلیل داشتن کوه های سرسبز و بلند، طبیعت زیبایی دارد، بیان کرد: به دلیل این ویژگی ها می توان، در بحث گردشگری ارتباط زیادی با زنجان داشت.