جمع‎آوری معتادان متجاهر از اولویت‎های مبارزه زنجان است

تقی نصیری امروز  اظهارداشت: یکی از مصوبات سال گذشته شورای مبارزه با مواد مخدر استان جمع‎آوری معتادان در ایام پایان سال و ایام نوروز بوده است که بیش از 110معتاد متجاهر از سطح شهر جمع‎آوری شد.

وی تصریح کرد: جمع‎آوری تعداد بیشتری از این معتادان نیازمند مکانی برای نگهداری است که امیدواریم با حمایت همه دستگاه‎ها بویژه شهرداری هزینه‎های لازم برای نگهداری یک ماهه این تعداد فراهم شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان افزود: بسیاری از این معتادان بدلیل فقر و نداشتن مکان زندگی اقدام به سرقت و تکدی‎گری می‎کنند که جمع‎آوری آنها سبب کاهش میزان سرقت‎ها و زیبا شدن چهره‎ شهر و آرامش فکری مردم می‎شود.

وی افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده از طرف پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان جمع‎آوری معتادان ولگرد و متجاهر کاهش 5 درصدی سرقت های خرد را در این ایام به همراه داشته است.

نصیری ابراز کرد: بدلیل آنکه مراکز اقامتی میان مدت اجازه نگهداری از این افراد را ندارد و تنها معتادان خود معرف را پذیرش می‎کنند باید مکان لازم  برای پذیرش اینگونه معتادان در سطح شهر ایجاد شود.

وی با اشاره به ضرورت تامین اعتبار برای نگهداری معتادان گفت: بسیاری از این معتادان بی بضاعت هستند و با تامین اعتبار از طرف سازمانها و ارگان‎ها می توان در کمتر از دو سال همه معتادان متجاهر استان را جمع‎آوری کرد.

نصیری با اشاره به اولویت‌های ابلاغ شده از طرف شورای مبارزه با مواد مخدر کشور به استان‎هاتصریح کرد: اولویت‎های تعیین شده برای امسال در امر مبارزه با مواد مخدر با رویکرد اجتماعی در 5 محور به استان‌ها ارائه شده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان تصریح کرد: اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی شهرداری‎ها می‎تواند بخش از از هزینه های نگهداری معتادان متاجر را تامین کند که این امر لازمه تصویب در شورای شهر است.