44 درصد مسکن های روستایی در شهرستان خدابنده نیاز به مقاوم سازی دارند

علیرضا مقدم در گفت و گو با خبرنگار ما بابیان اینکه در زمان حاضر بهای تمام شده ساخت مسکن به میزان قابل توجهی از میزان تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی بالاتر است، افزود: پایین بودن میزان تسهیلات مقاوم سازی مسکن و شرایط بانک ها برای اعطای این تسهیلات موجب شده تا روستاییان رغبت چندانی از خود برای دریافت آن نشان ندهند.

در زمان حاضر میزان تسهیلات اعطایی برای مقاوم سازی مسکن های روستایی 150 میلیون ریال است.

مقدم بر لزوم متناسب شدن مبلغ تسهیلات اعطایی با قیمت تمام شده ساخت مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: نیازمند هستیم تا با فراهم کردن شرایط مساعد، روستاییان را به بهره گیری از تسهیلات مقاوم سازی مسکن ترغیب کنیم.

وی بابیان اینکه در زمان حاضر 44 درصد مسکن های روستایی در خدابنده نیاز به مقاوم سازی دارند، تصریح کرد: با این حجم مسکن های آسیب پذیر، در صورت بروز سانحه، با بحران و تحمل هزینه های بیشتری مواجه خواهیم شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خدابنده با بیان اینکه این شهرستان دارای 226 روستای دارای سکنه است و از این تعداد 192 روستا بالای 20 خانوار هستند، افزود: تا پایان سال 94 در 83 روستای بالای بیست خانوار خدابنده طرح هادی روستایی اجرا شده است که این میزان 43 درصد روستاهای این شهرستان را شامل می شود.