هنرمند خوشنویسی که با پرورش قارچ میلیونر شد!+تصاویر

 من در زمینه خوشنویسی و  خطاطی مشغول به کار بودم و امروز با راه اندازی کارگاه پرورش قارچ در کنار خوشنویسی به کار تولید هم مشغول هستم.

وی در خصوص نحوه شروع فعالیت خود گفت: من ایتدا کلاس های آموزشی پرورش قارچ را در جهاد کشاورزی خرمدره گذراندم و سپس با تحقیقات چند ماهه در این زمینه و با دریافت وام ۱۵ میلیونی و با سرمایه خودم اقدام به راه اندازی  کارگاه پرورش قارچ شدم.

 

این هنرمند خرمدره ای گفت: برای راه انداری کارگاه محلی را اجاره کردم و با مهارت های جوشکاری و برق کاری که داشتم مقدمات کار را فراهم کردم و توانستم در کمترین زمان کارگاه را آماده کنم .

وی گفت: این کارگاه در  مساحت ۱۲۰ متر با اشتغال زائی مستقیم دو نفر و اشتغال زائی غیر مستقیم ۴ نفر و تولید ۱۲۰۰ کیلوگرم قارچ دکمه ای در هر دوره به ارزش 9 میلیون تومان است.

وی در خصوص بازار فروش گفت: بازار فروش در شهرستان خوب است و مشکلی از بابت فروش قارچ ما نداریم و تنها خواسته ما حمایت بیشتر مسئولین از کارگاه تولیدی است که بتوانیم با گسترش آن برای افراد بیشتری اشتغال زائی کنیم.

 

این تولید کننده قارچ گفت: امسال با توجه به نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری اهمیت هر چه بیشتر فعالیت در زمینه اقتصاد مقاومتی را دارد .

وی تاکید کرد: میزان موفقیت اقتصاد یک کشور به میزان بهره وری نیروی کار آن کشور ارتباط مستقیم دارد و اگر ما به عنوان مردم نسبت به بهره وری فعالیت های شغلی و حتی غیرشغلی مان اهتمام نداشته باشیم تصور این که کشور به سمت بهره وری پیش برود تقریباً نا ممکن خواهد بود.

وی ضمن توصیه به جوانان جویای شغل گفت: من به جوانان جویای کار توصیه می کنم که در صورت تمایل مطابق با استعداد ها و علایق خود از طرح های اقتصاد مقاومتی که در شهرستان مطرح است استقبال کنند و با دریافت وام از بسیج سازندگی در راستای اشتغال زائی فعالیت کنند.