طرح اصلاح نژاد گوسفند «افشاری» در ایجرود اجرا می‌شود

محمدباقر آقاجانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در زنجان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری در شهرستان ایجرود با همکاری و مشارکت متخصصان دام‌پروری در دانشگاه زنجان اقدامات لازم در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه امروزه علم اصلاح نژاد در کنار دیگر علوم مرتبط با دام‌پروری به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم برای بهبود کمی و کیفی تولیدات دامی مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: در شهرستان ایجرود نیز طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری اجرا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه بهبود تولیدات گوسفندان افشاری با رویکرد افزایش چندقلوزایی با اجرای طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری محقق می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر با برقراری ارتباط با دانشگاه زنجان مقدمات اجرای این طرح در دست انجام است.

وی بابیان اینکه اجرای طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری نیازمند تأمین اعتبار است، گفت: با اجرای این طرح در کل گوسفندان افشار، درآمد دامداران دو برابر شده و گوسفندان هر دو سال سه مرتبه زادوولد می‌کنند.

آقاجانلو با اشاره به وجود چاه‌های کشاورزی نامناسب در شهرستان ایجرود گفت: به دلیل کمبود منابع آب در این شهرستان نیازمند اصلاح چاه‌های آب هستیم که باید چاه‌های بتنی جایگزین چاه‌های موجود در سطح شهرستان شوند.

وی به پایان عملیات اجرایی شبکه پایاب سد گلابر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان، اراضی تجهیز شده به کشاورزان را تحویل می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود به لزوم بهره‌برداری مناسب و بهینه از اراضی تجهیز شده اشاره کرد و گفت: در این راستا جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته بهره‌برداری از شبکه آبیاری پایاب سد گلابر در این شهرستان برگزار شد.

وی با اشاره به نظارت‌های به‌عمل‌ آمده در راستای کنترل میزان سن گندم در اراضی کشاورزی شهرستان ایجرود عنوان کرد: میزان تولید گندم از اراضی کشاورزی این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.