۱۶۵ طرح آبیاری تحت فشار در زنجان بهره برداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ظهر پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح های آبیاری تحت فشار در جمع خبرنگاران گفت:  امروز در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان زنجان  ۱۶۵ طرح آبیاری تحت فشار به بهره‌برداری رسید.

حسین جعفری با اشاره به اینکه از مجموع این طرح‌ها ۷۱ طرح مربوط به شهرستان خدابنده است، اظهار کرد: با افتتاح این طرح‌ها ۷۱۰ هکتار از اراضی استان زیر پوشش  آبیاری تحت فشار می رود و ۱۱ طرح نیز در شهرستان زنجان افتتاح می‌شود که  این پروژه شامل ۶۱ هکتار است.

وی به افتتاح ۱۶ طرح در شهرستان سلطانیه نیز اشاره کرد و افزود: ۱۰۷ هکتار از اراضی این شهرستان با افتتاح این طرح‌ها تحت آبیاری تحت فشار قرار می گیرد.

وی از افتتاح ۳۰ طرح در شهرستان طارم خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه ها ۱۳۹ هکتار از اراضی این شهرستان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین به افتتاح ۳۴ طرح آبیاری در شهرستان ابهر اشاره کرد و افزود: این تعداد پروژه شامل ۳۴۰ هکتار از اراضی شهرستان ابهر می‌شود و  یک پروژه آبیاری به مساحت ۷۱ هکتار در شهرستان خرم‌دره و در شهرستان ماهنشان نیز دو پروژه به مساحت ۷۷ هکتار به بهره‌برداری‌ می‌رسد.

وی از اعطای ۷۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای احداث پروژه‌های آبیاری تحت فشار در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۷۰ میلیارد ریال آورده متقاضی است.

جعفری افزود: ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهره‌برداری مجموع پروژه‌های آبیاری تحت فشار در استان زنجان هزینه شده است.