رشد 180درصدی صادرات زنجان

عبد الله جعفری امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان با اشاره به میزان صادرات در سال 94 ، اظهار داشت، میزان صادرات نسبت به سال 93، 180درصد رشد صادرات وجود داشته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه هیئت های تجاری وارد شده به استان عمدتاً با محوریت فعالیتهای صنعتی و معدنی بوده است، تصریح کرد: ترکیب اعضای هیئت های تجاری با محوریت بخش کشاورزی بسیار ضعبف بوده است.

مدیر تنظیم بازار نهاد ها و محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: پیشنهاد لازم به اتاق بازرگانی استان زنجان برای برنامه ریزی و محوریت بخشی به بخش کشاورزی در اعزام و پذیرش هیئت های تجاری ارائه شده است

محصولات کشاورزی زنجان قابلیت صادرات را دارد

جعفری با اشاره به اینکه با عنایت به تنوع اقلیمی و شرایط طبیعی تولید محصولات کشاورزی در استان با مصرف پایین سموم و کود های شیمیایی در مقایسه با نرم کشوری و جهانی اغلب محصولات تولیدی استان در رده تولید محصولات سالم طبقه بندی شده است، تصریح کرد: محصولات تولیدی استان زنجان دارای قابلیت های بالقوه صادراتی و حضور در بازار های جهانی را دارا است.

وی با اشاره به اینکه محصولات صادراتی در دو گروه زراعی ،باغی و دام و طیور صادر شده است، افزود: 93، 13 هزارو 900 تن و در سال 94، 39 هزار تن محصولات زراعی، باغی و دام ، طیور از استان زنجان به کشور های خارج از ایران صادر شده است.

مدیر تنظیم بازار نهاد ها و محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان زنجان به محصولات صادر شده از استان زنجان اشاره کرد و گفت: می توان به محصولاتی از قبیل کشمش،سیب زمینی،گوجه فرنگی، هندوانه، رب گوجه فرنگی، تخم مرغ خوراکی، تحم مرغ نطفه دار،جوجه یک روزه و ... در زمینه صادرات اشاره کرد.

صادرات محصولات کشاورزی زنجان به 30 کشور جهان

جعفری به برنامه های سالجاری برای توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: پیگیری های لازم و هماهنگی با دستگاههای مرتبط با صادرات، تلاش در کاهش موانع صادراتی،تشویق تجار و صادر کنندگان، ایجاد شرکت های هلدینگ و بازرگانی محصولات کشاورزی و سایر فعالیت های مرتبط نسبت به توسعه صادرات در استان زنجان اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه  عمده کشور های هدف صادرات حداقل 30 کشور جهان است، تصریح کرد: محصولات صادره استان زنجان به کشور هایی مثل عراق، روسیه، امارات،بحرین ، ترکمنستان،آذربایجان، کانادا، آلمان ، ایتالیا، صربستان،سوئیس و ... ارسال می شود.