سید سعید صفوی امروز در گفت‌‌وگو با پایگاه خبری موج رسا, در زنجان با بیان اینکه برنامه‌های های فرهنگی و معنوی مختلفی با مشارکت سایر نهاد‌ها و بویژه نهادهای مردمی برای ایام ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است، گفت: این برنامه‌ها با تصویب در شورای اسلامی شهر زنجان و در روزهای مختلف این ایام اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در ده مسجد و بوستان شهر در طول ده شب ماه رمضان راس ساعت 22 همراه با قرائت قرآن و تواشیح، سخنرانی آیت الله قدوسی را داریم که با زبان ساده و توام با نشاط آموزه های دینی و اخلاق شهروندی را برای نوجوانان و کودکان ارائه می‌دهد.

معاون فرهنگی شهرداری زنجان گفت: یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی شهرداری زنجان مشارکت در جزء خوانی قرآن کریم است که هر روزه این مراسم در ساعت 6 عصر در محل حسینیه اعظم زنجان و 6.5 عصر در پارک لاله برگزار می شود در کنار این موارد هر صبح در مجموعه شهرداری نیز جزء خوانی قرآن کریم نیز برپا میشود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه پیامکی با همکاری دارالقرآن زنجان، عنوان کرد: این مسابقه از طریق صدا و سیما به اجرا گذاشته می شود و جوایزی ارزنده ای نیز برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است که در برنامه سحری صدا و سیما هر روز به اجرا در می‌آید.

صفوی تاکید کرد: در این ایام اولین دوره مسابقه یا علی  یا اعظیم در سه گروه زیر 18 سال، بالای 18 سال و ویژه کارکنان شهرداری و خانواده‌های آنان به اجرا گذاشته می شود .

معاون فرهنگی شهرداری زنجان گفت: دومین دوره مسابقات شهر زنجان را داریم که دوره قبل در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد که امسال نیز در سه رده سنی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری شکرانه بندگی در دارالقرآن زنجان خاطرنشان کرد: از برندگان مسابقات در این مراسم  تجلیل می‌شود.

صفوی  افزود: امسال در سه نقطه از شهر در مکان‌های تعیین شده در محلات هنرستان ، بلوار آزادی و کوی فرهنگ افطاری ساده در قالب کیک و شیر بین روزه داران توزیع می شود که یکی از اهداف این افطاری های ساده ترویج فرهنگ افطار دادن در بین مردم است که برگزاری افطاری‌های ساده مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد.

معاون فرهنگی شهرداری زنجان عنوان کرد: در محل کارخانه کبریت نیز در دو شب با همکاری خیران مراسم افطاری ساده در روزهای یک و دوم تیر برگزار می‌شود و در مجموعه سبزه میدان نیز مراسم تجلیل از دو خانواده شهید را همراه با توزیع یک هزار بسته افطاری ساده را داریم .

وی با اشاره به حضور 30 تیم در مسابقات فوتبال جام رمضان عنوان کرد: در پایان مسابقات نیز از سه تیم منتخب تجلیل به عمل می‌آید.

صفوی  گفت: تلاش کرده‌ایم که فضا سازی شهر نیز متناسب با این ایام بوده و از مباحثی همچون صله رحم، افطاری ساده، آموزه های اخلاقی و دینی و سخنان حضرت علی (ع) در عرشه پل های عابر پیاده استفاده کرده‌ایم.

معاون فرهنگی شهرداری زنجان برگزاری جشنواره آش رمضان نیز در ایام ماه مبارک رمضان در محل کارخانه کبریت را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: اعتبارات لازم برای برگزاری این مراسم ها از طریق مشارکتهای مردمی، اعتبارات فرهنگی شهرداری و نیز اعتبارات دستگاههای همچون بهزیستی بوده است.