۱۷۵ میلیون تومان برآورد خسارت سیل در ماهنشان

جاری شدن سیل به تاسیسات آبرسانی، برق، گاز و واحد های مسکونی روستاهای اطراف شهرستان ماهنشان خسارت وارد کرده است که بیشترین این خسارت ها در روستاهای گونی و قره گل بوده است.

مسافت روستای گونی به مرکز استان زنجان ۹۰ کیلومتر و به بخش مرکزی ماهنشان ۲۵ کیلومتر است، این روستا ۵۹ خانوار و ۲۰۶ نفر جمعیت دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ماهنشان امروز در گفت‌ و گو با خبرنگار شمیم ماهنشان، گفت: به تاسیسات آب‌رسانی روستای گونی در شهرستان ماهنشان بر اثر سیل، ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.

«یدالله لطفی» اظهار کرد: بر اثر سیل جاری شده به تاسیسات آبرسانی روستای «گونی» از توابع شهرستان ماهنشان خسارت وارد شده است.

وی با تاکید بر اینکه خسارت ناشی از سیل به تاسیسات آبرسانی روستای «گونی» در شهرستان ماهنشان ۳۸۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در حال حاضر به اهالی روستای سیل‌زده گونی به صورت موقت آب‌رسانی شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه در مجموع بر اثر وقوع سیل بر تاسیسات آب‌رسانی روستای مذکور ۳۰ درصد خسارت وارد شده است، گفت: عمده خسارت وارد شده به بخش‌های خطوط انتقال، شبکه توزیع و چشمه‌های این روستا اعلام شده است.

لطفی اظهارکرد: بر اثر وقوع سیل اخیر در شهرستان ماهنشان، ۳۸۰ متر خط انتقال و دو دهنه چشمه و ۱۲۰ متر از شبکه توزیع در روستای «گونی» تخریب و با گل و لای انباشته شده بود که در حال حاضر به صورت موقت بازسازی شده است.

*کمبود اعتبارات بازسازی تاسیسات آب‌رسانی روستای «گونی»

وی با تاکید بر اینکه اهالی روستای سیل‌زده از آب شرب سالم بهره‌مند هستند، افزود:  به منظور تعمیر و بازسازی تاسیسات آب‌رسانی روستای گونی با کمبود و نبود اعتبارات مورد نیاز مواجه هستیم.