50 درصد تجهیزات آب در زنجان فرسوده است

 محمد حسین مهانفر مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی زنجان جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: در زمینه آب های زیر زمینی به مدیریت و چالش ‌ها باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت صحیح منابع آبی موجب کاهش چالش ها در این زمینه می شود، ادامه داد: اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه آب ضروری است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی 32 روستا آبرسانی می شود، ادامه داد: مجتمع آبرسانی امامزاده یعقوب با ده روستا نیز در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

مهانفر با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی به 18 روستای استان زنجان نیز در دهه فجر امسال افتتاح می شود، گفت: 96 هزار مشترک آب در استان زنجان وجود دارد.

وی از تولید بالغ بر 29 میلیون متر مکعب آب در استان خبر داد و گفت: 9 میلیون متر مکعب از این میزان به هدر می رود.

این مسئول با اشاره به اینکه بیان اینکه شاخص بهره مندی آب استان 78.6 درصد است، تصریح کرد: این شاخص نسبت به میانگین کشوری مطلوب است.

وی جذب اعتبارات بخش آب را 385میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:1 از این مبلغ 24.1 درصد به صورت نقدینگی است.

مهانفر گفت: الویت اجرای طرح‌ های روستایی با روستاهای فاقد آب است و آب برخی روستاها در آینده از سدها تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت منابع و مخازن آبی ضروری است، تصریح کرد: مدیریت آب در روستاها با همکاری روستاییان انجام می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری مشکلات مشترکان آب روستایی احصاء و پایش می شود، گفت: با مشترکان متخلف نیز طبق قانون برخورد می شود.