زنبور دار نمونه کشوری با بیش از 4 هزار کندوی عسل در خدابنده

غلامرضا نبی لو پرورش دهنده زنبورعسل خدابنده ای در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 اظهار کرد: متولد سال 1340از روستای دهشیر از توابع بخش مرکزی شهرستان خدابنده و متاهل و دارای 6 فرزند سه دختر و سه پسر است.

وی افزود: از بچگی در روستایی که زندگی می کردم این کار را می کردم چون پدرم هم زنبور دار عسل بود و بخاطر همین علاقه زیادی به کارم دارم

پرورش دهنده زنبورعسل خدابنده ای ادامه داد: در حال حاضر 4هزار و 500کندو زنبور عسل در طبیعت دارم و برای 8 نفر به طور مستقیم و. 6 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده ام.

وی افزود: سواد خواندن و نوشتن کمی دارم ولی در کارم موفق هستم و سه سال زنبور دار نمونه کشوری و 15 سال زنبور دار نمونه استان زنجان بودم.

نبی لو تصریح کرد: دوره های زنبور داری و پرورش ملکه در جهاد کشاورزی گذرالنده ام و گواهی نامه از آنجا و مرکز فنی و حرفه ای استان زنجان دارم.

وی با بیان اینکه همسر و یکی از پسرانش به وی کمک می کنند ادامه داد: علاوه بر کار زنبور داری به کار کشاورزی نیز مشغول است و 40هکتار گندم دارد و در کارهای جوشکاری و ساختمانی نیز مهارت دارد.

زنبور دار خدابنده ای افزود: میزان تولید عسل با توجه به زنبورها متغیر است و عسل کوهی را کیلوئی 50هزار تومان و عسل تهیه شده از گل های آفتابگردان را کیلویی 20 الی25 هزار تومان و کندو را 250 هزار تومان می فروشم.

وی با بیان اینکه عسل 900 سال عمر مفید دارد و خراب نمی شود افزود: عسل طبیعی صد درصد خالص است ولی بقیه عسل ها به این گونه نیست و برخی از عسل هایی که در بازا است دست ساز است و سالم و طبیعی نیست.

نبی لو ادامه داد: عسل و گرده و ژل رو یال دارای خواص زیادی از جمله درمان افسردگی،دیابت،فشار خون،آسم،سرطان،الزایمر،نازائی،رفع چین و چروک صورت ،رفع ناتوانی جنسی،رفع حساسیت،درمان پروستات و بیماری های کبد،سم زدائی و تقویت و رساندن مواد معدنی به بدن است.

وی افزود: بازار فروشمان خوب است و برای فروش با عسل فروشان عمده در تهران و خرده فروش در شهر قیدار به تعداد 12نفر قرارداد یک ساله بسته ایم

نبی لو ادامه داد: مغازه ای نیز خودم در شهر قیدار خیابان کمربندی،بالاتر از چهار راه ابهر،کوچه عقیل،روبروی مسجد حضرت رقیه(س)کوچه اعتماد(تلفن 02434222373،09122420783) دارم که صبح ها خانمم و بعد از ظهرها خودم در آنجا مشغول تولید و فروش عسل،گرده،ژل،موم،کندو و ابزار و وسائل زنبور داری هستم.

وی با بیان اینکه تا حالا وام نگرفته است گفت: اگر مسئولان حمایت کنند می توانم برای 20الی 30نفر اشتغال ایجاد کنم.

زنبور دار خدابنده ای در پایان سخنان خود اعلام کرد: اگر مسئولان به وی سر بزنند باعث دلگرمی بیشتر می شود و انگیزه بالائی برای ادامه کار خواهد داشت.