در سه مرز زمینی مهران، شلمچه و چذابه آماده پذیرش زائران اربعین هستیم

سردار حسین اشتری امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروی انتظامی از چند ماه گذشته قرارگاه اربعین را راه‌اندازی کرده و اقدامات اولیه انجام شده است اظهار داشت: همانطور که استان‌های ما آماده هستند که زائران را بدرقه کرده و در بین راه همکاری لازم را داشته باشند، مساعدت پلیس نیز در کنار اینها وجود دارد.

وی افزود: در سه مرز زمینی مهران، شلمچه و چذابه آماده پذیرش زائران هستیم و زائرین مطالبی که همکاران بنده در طول سفر به آنها خواهند گفت را رعایت کنند، هم به کسانی که با وسایل نقلیه عمومی تا مرزها می‌آیند و چه کسانی که از وسائل شخصی استفاده کرده‌‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه توصیه ما استفاده از وسائل عمومی است گفت: توصیه دیگر این است که مردم گذرنامه‌هایشان را آماده کنند، گذرنامه‌هایی که تاریخ انقضای آنها تا 6 ماه دیگر باقی مانده باشد و از طرفی ویزا را اخذ کرده و در سامانه سماح نیز ثبت‌نام کنند.

وی با تاکید بر زائرین با آمادگی کامل و رعایت تمامی قوانین و مقررات در مرزها حاضر شوند بیان کرد: توصیه دیگر این است مردم سفر خود را به روزهای منتهی به روز اربعین موکول نکنند، یعنی حداقل از یک هفته و 10 روز قبل سفر را آغاز کنند چرا که روزهای پایانی منتهی به اربعین روزهای پرترافیکی است.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: مردم با توجه به فتواهایی که مراجع معظم تقلید داشتند می‌توانند ایام اربعین را از چند روز قبل از اربعین و بعد از آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه زائرین زمان برگشت خود را مدیریت کنند ابراز کرد: ما نیز در خدمت مردم هستیم و به امید خداوند هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به قدرت نیروی انتظامی در منطقه اظهار داشت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران جایگاه خوبی را سطح منطقه و فرامنطقه‌ای دارد.

وی ادامه داد: پلیس جمهوری اسلامی حرفه‌ای و دانش‌محور است و توانسته وضعیت خوبی را در داخل کشور و هم خارج از کشور داشته باشد، امروز ما با تعداد زیادی از کشورها از طریق پلیس بین‌الملل تعامل و همکاری داریم و هر روز نیز این تعامل و همکاری افزایش پیدا کرده است.

سردار اشتری با بیان اینکه با بیش از 40 کشور مراوده و تعامل داریم عنوان کرد: از ظرفیت‌های دو طرف در بحث‌های آموزش و انتقال تجربیات استفاده می‌شود و اخیرا نیز در نمایشگاه ipas تجهیزات پلیسی ایمنی را داشتیم 32 کشور در برگزاری این نمایشگاه با ما همکاری داشتند که این نشان می‌دهد اعتماد خوبی امروز به جمهوری اسلامی ایران می‌شود و روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر گفت: با تلاشی که همکاران بنده داشتند و همکاری که دستگاه قضایی کرده کشفیات مواد مخدر امسال نسبت به سال گذشته بیش از 15 درصد افزایش را نشان می‌دهد البته در بعضی از مناطق کشفیات بیشتر و در برخی مناطق کمتر است.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: حدود 70 درصد کشفیات ما در شهرهای  شرقی کشور و جدار مرز بوده است که این نشان می‌دهد مرزبانان و همکاران بنده در شهرهای مرزی به خصوص شرق کشور با آمادگی کامل ماموریت را انجام می‌دهند و از انتقال این محموله‌ها به داخل شهر جلوگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: البته باید تلاش را بیشتر کرد و تجهیزات پلیس را برای کشف مواد مخدر افزایش داد که به روز کردن تجهیزات در برنامه‌های ما وجود دارد و به مسئولان مربوطه اعلام شده است و به محض اینکه اعتبار لازم در اختیارمان قرار گیرد تجهیزات نوینی را وارد خواهیم کرد.

سردار اشتری در مورد انسداد مرزها نیز گفت: به همان اندازه‌ای که اعتبارات لازم در اختیار نیروی انتظامی قرار بگیرد انسداد مرزها کامل‌تر خواهد شد، با همتی که وزارت کشور و مسئولان داشتند و پیگیری‌هایی که از طریق نیروی انتظامی شده امیدواریم اعتبارات مدنظر را تا چند ماه آینده در اختیار ما قرار بدهند و ما بتوانیم انسداد را تقویت کنیم.