ساکنان زیتون چه می گویند؟

گروه اجتماعی- در 3 دهه گذشته مالکان این شهرک بارها داستان پرغصه خود را با مسوولان در میان گذاشته و خواستار ارائه راهکارها برای حل مشکلات شده اند اما در این مدت هیچ اتفاقی نیافتاده و هر از چندی مسوولان از تخریب و قلع و قمع خانه ها سخن گفته و بر وحشت ساکنان افزوده اند.

به گزارش افکارنیوز، فرزاد فرهادی یکی از مالکان این شهرک می گوید: حدود 4 هزار نفر کارمندان جهاد کشاورزی 31 سال پیش زمینی را از جهاد کشاورزی استان برای ساخت شهرک مسکونی تحویل گرفته و هر ماه پول زمین از حقوق آنها کسر می شود.

وی می افزاید: با وجودی که قیمت زمین ها پرداخت و سند ششدانگ صادر شده اما در 31سال گذشته اجازه ساخت و ساز به مالکان داده نشده است.

وی توضیح می دهد: در اصل مردم شهرک زیتون واقع در شرق تهران اتوبان یاسینی دارای سند ۶ دانگ هستند که در سایت پلان نقشه تفکیکی زمین که از بالا قواره های زمین ها و راه ها و کوچه ها را نشان می دهد در این شهرک مدرسه، مهد کودک، مجتمع تجاری، بیمارستان و... وجود دارد اما متاسفانه این در حالی هست که استاندار و سازمان محیط زیست می گویند، زمین ها سند دارند اما فاقد کاربری هستند.

وی ادامه می دهد: با وجود این ادعاها باید گفت سایت پلان طراحی شده توسط دولت وقت نشان می دهد که این شهرک دارای مجتمع تجاری، بیمارستان و ... است که در اصل نشان دهنده مسکونی بودن زمین هاست.

وی تصریح می کند: در این مدت سازمان محیط زیست بارها از ساکنان و مالکان شکایت کرده و خانوم ابتکار درصدد تخریب کامل این شهرک است.

وی ادامه می دهد: تاکنون بارها به سازمان محیط زیست پیشنهاد ساخت در 30 زمین ها و تبدیل 70درصد به فضای سبز داده ایم که موافقت نشده همچنین هیچ پول بلاعوض یا زمین جایگزین و ... هم برای جابجایی در اختیار ساکنان قرار نگرفته است.

وی بیان می کند: شهرک زیتون و ساکنان آن بیش از ۳۰ سال است که بلاتکلیفند و از سوی مسوولان بارها مورد بی مهری قرار گرفته اند؛ ۳۰ سال بلاتکلیفی، ۳۰ سال تخریب، ۳۰ سال تلف شدن عمر برای موضوعی که با سه پیشنهاد ساده قابل حل است؛ اجازه ساخت ، پرداخت پول به ارزش زمین یا اعطای زمین بلاعوض داخل شهر تهران به ارزش برابر با شهرک زیتون اما مردم ۳۰ سال عمرشون را منتظر مانده اند اما نه پول بلاعوض به آنها داده شده نه زمین بلاعوض و نه اجازه ساخت.

وی می گوید: حالا می خواهند خانه هایمان را خراب کنند در حالی که اکثر ساکنان بازنشسته یا کارمند هستند و با پول پیش خانه های اجاره ایی یا وام یا ... خانه خود را ساخته اند؛ خانه هایی بودن گاز، برق، آب و تلفن.

وی تاکید می کند: در 30 سال گذشته بسیاری از مالکان فوت کردند و به حق خود نرسیدند و اکنون نیز دولت به جای حل کردن موضوع ( پرداخت پول به ارزش زمین - دادن ماعوض جای مناسب - اجازه ساخت ۳۰ درصد از زمین ) درصدد تخریب خانه هاست.

مردم زیتوان سوال های بی شماری از مسوولان دارند؛ آنها می پرسند چرا با مردم کشور خود اینگونه برخورد می کنید بسیاری از مالکین مردند و این خانه به فرزندانشان ارث رسیده اما کدام مسئول این 30 سال عمر تلف شده را می تواند جوابگو باشد؟

 حالا هم به جای حل مشکل و دلجویی از این خانواده لودر اورده اند تا خانه ها را تخریب کنند پس عدالت چه می شود؟

مردم با پول وام و قرض و قوله های فراوان توانسته اند خانه های حقیرانه بسازند چرا انقدر که به خراب کردن خانه های حقیرانه قشر کارمند آن هم با داشتن سند ۶ دانگ منگوله دار پافشاری می کنند نسبت به تخریب ویلاهای میلیاردی و غیر قانونی آقازاده ها بی توجه هستید؟

مردم شهرک زیتون دیگر خسته شده اند،  مسوولان عزیزی که در خانه های میلیاردی سونا جکوزی دار در کنار خانواده خوش می گذرانید، اگر خودتان جای مردم زیتون بودید چه می کردید، دوست داشتید کسی خانه تان را از شما بگیرد آن هم با سند ۶ دانگ و هیچ بلاعوض یا پولی به شما ندهند و یک شبه خانه خرابتان کند!

شهرک زیتون

شهرک زیتون

ساکنان شهرک زیتون به دکتر ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست نیز گفتند: با سلام خانم ابتکار عزیز می دانیم که شما بسیار عاشق محیط زیست و عاشق هوای پاک و بالخصوص عاشق آب و هوای شهرک زیتون هستید!! و فقط به خاطر محیط زیست روی قطع انشعابات نداشته مردم،تخریب خانه ها و آواره کردن زن و بچه های شهرک زیتون پافشاری می کنید، اگر شما واقعا شهرک زیتون را می خواهید و ۳۰ سال عمر تلف شده مردم برایتان ارزنی ارزش ندارد...،باشد، اما ما مثل شما که در ساخت و سازها و صدور جوازهای کوه های اقدسیه و برج سازی آقازاده ها چشم پوشی کردید، نمی توانیم بر حق مالکیت خود و عمر تلف شده مان چشم پوشی کنیم.

اگر معوض می خواهید بدهید مشکلی نیست اما داخل تهران،، دوست دارید کسی از شما خانه  میلیاردی تهرانتان را بگیرد و مثلا در پردیس بلاعوض دهد؟؟؟ اگر کسی با خودتان چنین کاری می کرد چه کار می کردید؟؟شما که به بازار ملک و قیمت ها و اینده بسیار آگاهید.

گر واقعا وجدان کاری دارید و مثل آقای قالیباف( که در سال ۸۷ قول داد مشکل را حل کند و توپ را جای دیگر نندازد اما بعدا کلا توپ غیب شد)  بدقول نیستید باشد بسم الله... در منطقه ۲۲ حومه دریاچه چیتگر زمین موجود است چرا آنجا را پیشنهاد نمی دهید ؟

برای مردم زیتون زیاد است ؟ مردم زیتون کارگرند ارزش اون زمین ها از ارزش مردم زیتون خیلی بیشتر است؟ در حیطه کاری شما نیست که پیشنهاد معوض دهید؟؟ فقط حیطه کاری شما شامل تخریب برخورد بد با مالکان، بلاتکلیفی مردم، تلف شدن ۳۰ سال عمر مالکان و تخریب چهره نظام و دولت جمهوری اسلامی پیش مردم است؟

هیچ می دانید وقتی مشغول ساخت و ساز و گسترش املاک و ثروت اندوزی بودید چند نفر از مالکان بعد 30 سال صبر و انتظار مردند و خانه خود را ندیدند ؟؟ چند مالک دیگر باید بمیرند تا مشکل زیتون که به راحتی برای شما قابل حل است، حل شود؟! با سپاس از لطف و دلسوزی 30 ساله شما برای شهرک زیتون .

 اعضای زجر کشیده شهرک زیتون.