پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- در میان بحث های سنگینی که پیرامون پیروزی در انتخابات مجلس از سوی اصلاح طلبان و اصولگرایان در حال شکل گیری است موضوع دوم یعنی هیات رئیسه مجلس در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، روز گذشته شورای عالی اصلاح طلبان تشکیل جلسه داده و ارزیابی هایی از نتایج اولیه انتخابات ارایه کرده است.

آنچه بیشتر از همه مورد تاکید قرار گرفته تلاش برای کمک به نامزدهای اصلاح طلب در مرحله دوم انتخابات بوده است. بر اساس مباحث این جلسه، با توجه به نتایج کنونی در حوزه های کوچک می توان گفت نتایج انتخابات تهران می تواند در مرحله دوم و همچنین به نحو معناداری هم فضای کلی مجلس را تحت تاثیر قرار دهد.

همچنین یکی از اعضای کمیته استانها گزارشی از وضعیت نامزدهای پیروز اصلاح طلب در استانها ارایه و گفته است: برخی از اصولگرایان، نام شان در فهرست های اصلاح طلبان و دولتی ها آمده است ولی سوابق سیاسی آنها کاملا اصولگرایانه است و انتظار نداشته باشید که در مجلس آینده، مطابق میل ما رفتار کنند.

در این جلسه یکی از اعضای شورا درخصوص هیات رئیسه آینده مجلس دهم مطالبی را بیان داشته است که بر اساس پیشنهاد سایر اعضا این موضوع حداقل تا جلسه آتی بررسی نخواهد شد.

گفته می شود در حال حاضر برخی اعضای شورای عالی اصلاحات به ریاست عارف بر مجلس دهم اصرار دارند.