به گزارش پارس نیوز، 

شاید شما هم اولین بار که می‌خواستید با هواپیما سفر کنید در فرودگاه دچار سردرگمی شدید و برای همه مراحل مجبور شدید از افراد مختلف سوال بپرسید اما در همان حال افراد با تجربه‌ای را در صف خود مشاهده می‌کردید که بدون هیچ مشکلی از همه مراحل مطلع‌اند و حتی نکات ظریفی را می‌دانند که باعث می‌شود کمتر هزینه کنند و از سفر خود بیشتر لذت ببرند. اگر شما هم می‌خواهید برای سفر بعدی خود با هواپیما آماده باشید پس با ترفندهای سفر با هواپیما که در این مطلب مرور می‌کنیم مثل یک حرفه‌ای دیده شوید.

۱. با عقب کشیدن ساعت موبایل یا لپ‌تاپ خود بیشتر از اینترنت استفاده کنید

در اکثر فرودگاه‌ها خدمات وای‌فای رایگان به شکل محدود اراه می‌شود، برای مثال هر مسافر می‌تواند تا ۱ ساعت اینترنت رایگان استفاده کند. اگر فرودگاهی که قرار است از آن سفر کنید  به همین طریق اینترنت را محدود کرده است، در انتهای محدوده زمانی تعریف شده و قبل از به اتمام رسیدن آن می‌توانید ساعت موبایل یا لپ‌تاپ خود را عقب بکشید تا دوباره بتوانید از اینترنت رایگان استفاده کنید. البته این ترفند امکان دارد همه‌جا قابل استفاده نباشد.

۲. برای کودک خود استیکر ژله‌ای به همراه داشته باشد

کودکان عاشق استیکرها هستند و دوست‌ دارند برای هر کاری که انجام می‌دهند  استیکر جایزه بگیرند. اگر شما هم نگران سر و صدای فرزند خود در هواپیما هستید پس باید از قبل به فکر سرگرم کردن او باشید. یکی از ترفندهای سفر با هواپیما برای کودکان استفاده از استیکرهای ژله‌ای کودکان است تا به راحتی آن را به شیشه یا صندلی جلویی خودشان بچسبانند و در انتهای پرواز هم به راحتی‌ آن‌ها را جدا کنید.

۳. همیشه در صف‌های سمت چپی بایستید

اگر در میان چند صف تشکیل شده باید انتخاب کنید، سمت چپی را انتخاب کنید. تحقیقات نشان داده‌اند که اکثر افراد راست دست هستند و تمایل بیشتری دارند تا در صف‌های سمت راست قرار گیرند. شما با آگاهی از این موضوع در صف سمت چپ بایستید تا صف خلوت‌تری داشته باشید.

۴. از عینک آفتابی خود به جای پایه موبایل استفاده کنید

در پروازهای طولانی، تماشای فیلم لذت‌بخش است و اکثر افراد دوست دارند فیلم مورد علاقه خودشان را که پیش از پرواز دانلود کرده‌اند تماشا کنند نه فیلم‌هایی که در تلویزیون صندلی قابل تماشا کردن است. اگر این کار را می‌خواهید با موبایل انجام دهید پس به فکر پایه نگهدارنده باشید و اگر نداشتید هم عینک آفتابی را مشابه تصویر به عنوان پایه استفاده کنید.

۵. یک توپ بادی برای کودک خود ببرید

همراه بردن کودکان در سفر نیاز به حوصله بیشتری دارد اما اگر اسباب سرگمی آن‌ها فراهم باشد سفری آسوده خواهید داشتو یک توپ قابل باد کردن در کیف خود ببرید تا در فرودگاهی که جایی مخصوص کودکان ندارد، کودک را با آن سرگرم کنید.

. با بست‌های پلاستیکی کیف خود را محکم کنید

از دیگر ترفندهای سفر با هواپیما همراه داشتن چند بست محکم پلاستیکی است تا در صورت نیاز سریع از آن استفاده کنید. یک مورد توصیه شده، استفاده از این بست‌ها برای بستن زیپ‌های کیف به جای استفاده از قفل‌های فلزی است. این‌ بست‌ها ارزان هستند و یک راه‌حل مناسب برای جلوگیری از باز شدن زیپ‌ها در نوار نقاله است.

۷. پاور بانک با خود ببرید

همراه داشتن یک پاور بانک در سفر دیگر یک ضرورت محسوب می‌شود و از تلف شدن وقت برای منتظر ماندن در صف پریزهای برق جلوگیری می‌کند.

۸. از برچسب «شکستنی» استفاده کنید

احتمال دارد شرکت‌ هواپیمایی در قوانین خود مسئولیت شکستن اشیاء در کیف را برعهده نگیرد و شما هم نگران وسایل شکستنی خود در کیف هستید. یک راه حل آسان استفاده از یک تگ با علامت هشدار شکستنی است. این تگ باعث می‌شود کیف شما آرام‌تر و با دقت حمل شود.

۹. بیرون از  لانژ‌ شرکت‌ها هم وای‌فای رایگان در دسترس است

برخی شرکت‌های هواپیمایی خدمات مخصوصی را در لژ یا کلاب‌های اختصاصی خود به مسافران ارائه می‌کنند و یک سرویس متداول وای‌فای رایگان است. حتی اگر از مشتریان آن شرکت نیستید استفاده از وای‌فای رایگان در بیرون از لانژ کار سختی نیست

۱۰. آبنبات چوبی به کودک دهید تا فشار گوش کمتری داشته باشد

فشار و درد گوش ناشی از پرواز برای کودکان آزار دهنده است. همراه داشتن یک آبنبنات چوبی برای این مواقع یکی دیگر از ترفندهای سفر با هواپیما به همراه کودکان است.

۱۱. با یک توپ کوچک پاهای خود را ماساژ دهید

نشستن‌های طولانی مدت باعث خستگی و ورم کردن پاها می‌شود، درآوردن کفش‌ها را همه انجام می‌دهند اما یک راهکار هوشمندانه به همراه داشت یک توپ کوچک برای گذاشتن زیر کف پا و استفاده از آن برای ماساژ دادن پا است. البته مواظب باشی توپ از زیر پا رها نشود.

۱۲. با بطری‌ها و ظروف کوچک خالی از قوانین دست و پا گیر عبور کنید

براساس قوانین امنیتی پرواز بسیاری از کشورها، همراه داشتن مایعات تا اندازه مشخصی (به صورت یکجا) مجاز است. اگر می‌خواهید با خودتان یک محصول خریداری شده یا هرچیز مایع دیگر را ببرید از چند ظرف کوچک بی‌استفاده (مثل ظروف لوازم بهداشتی هتل) برای تقسیم کردن مایعات به واحدهای کوچکتر استفاده کنید.

۱۳. بطری خالی آب داشته باشید

به دلیل همان قوانین گفته شده در مورد قبلی، می‌توانید برای به همراه داشتن آب در طول پرواز، با بطری خالی از بازرسی امنیتی عبور کنید و سپس با آب سرد کن موجود آن را پر کنید.

۱۴. برای کاهش هزینه بار، لباس‌های سنگین را بپوشید

کیف‌های سنگین باید هزینه بیشتری بپردازند و به همین علت توصیه می‌شود لباس‌هایی که سنگین هستند را بپوشید و پس از عبور از بازرسی‌ها، می‌توانید آن‌ها را دوباره در بیاورید.

۱۵. هدفون خود را با یک گیره صاف نگهدارید

گره خوردن هدفون در جیب یا کیف بسیار اذیت کننده است. یکی از ترفندهای سفر با هواپیما یا هر سفر دیگری، استفاده از یک گیره برای صاف نگهداشتن سیم‌های هدفون است

۱۶. با دمپایی جورابی راحت‌تر باشید

یک دمپایی جورابی نرم هم پاهای شما را گرم نگه‌ می‌دارد و از زحمت پوشیدن و درآوردن چندباره کفش در طول پرواز می‌کاهد.

 

۱۷. کیف خود را متمایز کنید تا راحت‌تر پیدا کنید

پیدا کردن کیف‌ها در نوار نقاله با توجه به شباهت اکثر کیف‌ها به هم گاهی دشوار می‌شود. یکی از جالب‌ترین ترفندهای سفر با هواپیما استفاده از یک روبان یا هر چیز دیگر اما مجازی است که می‌توانید به کیف خود وصل کنید تا راحت‌تر آن را پیدا کنید.