به گزارش پارس نیوز، 

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: مداخلات غیرمجاز در امور پزشکی، قربانی گرفت.

محمدرضا مدبر اظهار داشت: فردی که بدون تحصیلات مرتبط و مجوز قانونی و خودسرانه، به صورت سیّار در منازل شخصی افراد مبادرت به فعالیت‌های پزشکی می‌‌کرد، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد که در همین حین یکی از بیماران وی نیز در اثر عفونت، جان باخت.

 

وی گفت: فرد خاطی با مراجعه به آسایشگاه سالمندان و یا منزل شخصی افراد -که بیمار بستری داشتند-، اقداماتی، نظیر: تزریقات، پانسمان، شستشوی زخم و دپرید پوست (به منظور مداوای محل زخم و یا سوختگی) انجام می‌داد.

مدبر عنوان کرد: افرادی که این مرد را برای اقدامات درمانی به منزل خود راه داده بودند، اذعان داشتند که وی با وسایلی که غیراستاندارد بود و بدون اطمینان از استریزاسیون آنها، زخم و جراحات پوستی بیمارانشان را شستشو و پانسمان می کرد.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه این فرد با سوء‌استفاده از نا آگاهی مردم و گرفتن مبالغی، مداخلات پزشکی و درمانی داشت تا جایی که برخی از بیماران، دستخوش عفونت و بستری در بیمارستان شدند.

وی ضمن اشاره به ارجاع پرونده این فرد به مراجع قضایی، گفت: آگاهی مردم برای جلوگیری از ورود افراد ناشناس و فاقد مجوز برای مراقبت و مداخلات پزشکی در پیشگیری از این وقایع، نقش اصلی را خواهد داشت.