خانواده‌ خاصی که ۱۲۵هزار خودرو وارد کرد

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با اشاره به واردات خودرو از سوی چهار خانواده گفت: یکی از این خانواده‌ها ۱۲۵ هزار خودرو با اظهارنامه جعلی وارد کرده که تمامی خودروها قاچاق محسوب می‌شود.

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره واردات خودروی خارجی توسط چهار خانواده با استفاده از رانت و فساد و ثبت سفارش غیرقانونی ۳۴ هزار خودرو توسط این افراد، اظهار داشت: واردات ۱۲۵ هزار خودرو توسط یکی از چهار خانواده صورت گرفته است این در حالی است که چهار خانواده خودروی خارجی به ایران وارد می‌کردند.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه با این فرد به شدت برخورد کرده است، افزود: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اصل ۹۰ و فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام داده‌اند. این در حالی است که مبنای واردات این خانواده‌ها و گواهی ارائه دهنده برای این کار جعلی بوده و برهمین اساس خودروی خارجی وارد به ایران قاچاق محسوب می‌شود.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: ۱۲۵ هزار خودرو از مجموع واردات صورت گرفته متعلق به این خانواده بوده است این در حالی است که در صورت بررسی‌های بیشتر دستگاه قضایی احتمال اینکه تعداد خودروهای قاچاق افزایش پیدا کند بسیار زیاد است.

خجسته با بیان اینکه ۳۴ هزار خودرو به صورت غیرقانونی ثبت سفارش شده است، گفت: این کار توسط یکی از معاونین وزارت صمت و تیمی متعلق به وی صورت گرفته است. که ۶۴۸۱ خودرو ثبت رسمی شده و ۱۹۰۰ خودرو وارد ایران شده است و بر همین اساس دستگاه قضایی در حال بررسی بیشتر این پرونده است ضمن اینکه این معاون وزارت صمت در حال رفت و آمد به دستگاه قضایی و توضیحات در این خصوص است و تفهیم اتهام هم شده است.

وی افزود: شعبه ۵ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت در حال بررسی این پرونده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت:‌ مجلس به دنبال آن است که افرادی که خودرو ثبت‌نام کرده‌اند آن را دریافت کنند و برهمین اساس در کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون صنایع مصوب شد که این کار از سوی خودروسازان صورت گرفته و ۴۰۰ هزار خودرو با قیمت قبلی تحویل مردم شود و ۱۰ هزار خودرو تحویل ثبت‌نام‌ کنندگان می‌شود. ۴۰۰ هزار نفر از افرادی که قبل از بالا رفتن قیمت ارز در زمینه ثبت‌نام خودرو اقدام کرده بودند باید خودروی خود را به همان قیمت دریافت کنند و رقم نهایی خودرو به قیمت روز همان موقع بوده است اما کسانیکه بعداً ثبت‌نام کرده‌اند باید خودرو را با قیمت روز دریافت کنند.