بابا پنجعلی از پایتخت حذف شد

الهام غفوری ـ تهیه‌کننده سریال «پایتخت» ـ که در برنامه سلام صبح بخیر حاضر شده بود، درباره تازه‌ترین اخبار سری ششم این مجموعه گفت: در مجموعه جدید «پایتخت» دو اتفاق افتاده است؛ یکی حذف کاراکتر پنجعلی و دیگری اضافه شدن شخصیت بهبود که موقعیت‌های کمیکی را در خانواده معمولی رقم می‌زد و برای محسن تنابنده مهم بود.

وی افزود: ما به این نتیجه رسیدیم که بابا پنجعلی از قصه حذف شود و براساس نیاز قصه جدید پایتخت، مهران احمدی در نقش بهبود به سریال برگردد.

غفوری در پاسخ به اینکه آیا مرگ «بابا پنجعلی» را در «پایتخت» می‌بینیم یا خیر، توضیح داد: قرار نیست در سریال با فوت بابا پنجعلی مواجه شویم چون کار برای نوروز ساخته می‌شود و قصه از جایی آغاز می شود که مدتی است از فوت او گذشته است.

این تهیه‌کننده درباره جزئیات دو اتفاق پروژه «پایتخت» یادآور شد: بهبود موقعیت های کمیک خوبی را در قصه به وجود می‌آورد. آقای خمسه هم در مصاحبه‌ای حذفشان از سریال را اعلام کرده بودند و با قصه جدیدی که طراحی شده بود نمی‌شد شرایط جدیدی را برای پنجعلی ایجاد کرد. فضا هم برای خمسه تکراری شده بود و هم تنابنده دیگر نمی‌توانست نوآوری کند چون هر شوخی که می شد با این کاراکتر داشته باشیم در این پنج مجموعه شده بود.

وی از ذکر جزئیات درباره بازگشت بهبود خودداری کرد و گفت: درباره بازگشت بهبود توضیح نمی دهم و حتی می خواستم خبر بازگشت او را به صورت سوپرایز نگه دارم اما چون خبرها پخش می شود گفتم خودم توضیح بدهم اما بگذارید چگونگی این اتفاق را در قصه بفهمیم.

غفوری در پایان اعلام کرد: ما پاییز پیش تولید پایتخت را شروع می کنیم و از اوایل آذر وارد مرحله فیلمبرداری می شویم. امیدوارم فصل جدید بتواند موفقیت پنج فصل قبل را تکرار کند. به جز بابا پنجعلی همه بازیگران سری قبلی در این فصل حضور دارند.

برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» به تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۷ تا ۹:۳۰ از شبکه سه سیما روی آنتن می رود.