حمله تند علی پروین به وزیر ورزش
اتفاقات اخیر باشگاه پرسپولیس و حاشیه‌هایی که در خصوص عملکرد مدیریت این باشگاه به وجود آمده یک بار دیگر فضای پرسپولیس را در آستانه لیگ برتر دچار حواشی کرده است. با علی پروین پیشکسوت مطرح باشگاه پرسپولیس در این خصوص گفت‌وگو کردیم که در زیر می‌خوانیم.

 در آستانه آغاز لیگ برتر قرار داریم. می‌خواستیم نظر شما در باره پرسپولیس و کالدرون سرمربی این تیم بدانیم. 

قبل از اینکه بخواهم در باره پرسپولیس و سرمربی جدید آن صحبت کنم بهتر است درباره شرایط کلی پرسپولیس و حتی استقلال حرف بزنم چون واقعا چیزهایی می‌بینم که دلم به درد می‌آید.اتفاقاتی از سوی وزارت ورزش و جوانان رخ داده که به نظر من برای این است که پرسپولیس و استقلال نابود شوند. آقای سلطانی‌فر! از زمانی که شما به وزارت ورزش آمدید متاسفانه فقط یک کار برای پرسپولیس و استقلال کردید و آن این بود که دائما هیأت مدیره و مدیرعامل این دو باشگاه را تغییر دادید و این مسئله نشان می‌دهد که یک جای کار می‌لنگد. بهتر است بروید و ایراد کارتان را پیدا کنید. به نظر من شما یا مشاوران خوبی ندارید یا مشاوران شما اطلاعات غلطی می‌دهند. 

به نظر می‌رسد از دست وزارت ورزش خیلی گلایه دارید. درست است؟

به نظر شما چرا نباید شاکی باشم؟ شما لیست استخوان خرده کرده‌ها و پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال را روی میز بگذارید و می‌بینید که هر کدام هزار مربی و کارشناس دارند. آنهایی که در این مدت برای پرسپولیس و حتی استقلال کارهایی انجام داده‌اند چه گلی به سر این دو باشگاه زدند که ما پیشکسوتان نزدیم؟ ما هر کاری کردیم برای خوشحالی هواداران بوده و حالا جالب است که هر بار پرسپولیس یا استقلال دچار مشکلی می‌شوند یا مسائلی درون آنها به وجود می‌آید وزیر ورزش خود را کنار می‌کشد.آقای وزیر ورزش! شما رئیس مجمع این دو باشگاه هستید.

 به نظر شما در این شرایط وزیر ورزش فقط باید این معضلات را برطرف کند؟

مگر غیر از این است؟ آقای سلطانی‌فر باید تصمیم درستی بگیرد. آقای سلطانی‌فر! یادتان می‌آید که در سال 97 در جلسه‌ای که با هم داشتیم شما گفتید که برای پرسپولیس 90 میلیارد و برای استقلال 82 میلیارد آورده داشتید؟ خدا پدر ایرانسل را بیامرزد چرا که شما آورده‌ای نداشتید بلکه این کار را یک اپراتور تلفن همراه انجام داد. شما چه آورده‌ای داشتید؟ من فقط یک جمله را درباره وزارت ورزش و مدیران آن فهمیده‌ام و آن این است که شما با مردم روراست نیستید. قسم می‌خورم اگر این اسپانسر هم نبود سرنوشت استقلال و پرسپولیس شبیه سرنوشت پاس، بانک ملی، دارایی و ... می‌شد. این تیم‌ها همگی از تیم‌های ریشه‌دار فوتبال ما بودند که با همین رفتارهای مدیریتی نابود شدند.

آقای پروین! در فضای مجازی هواداران پرسپولیس نگران آینده این باشگاه هستند. در جریان این مسئله قرار دارید؟

هواداران چه گناهی کردند که اینقدر حرص و جوش بخورند؟ درا ین شرایط سخت اقتصادی تنها دلخوشی هواداران همین فوتبال است که میلیون‌ها نفر از مردم کشورمان با آن روزگار خود را سر می‌کنند.دولتمردان برای جمع کردن چنین جمعیت انبوهی چند صد میلیارد دلار باید هزینه کنند؟ متاسفانه با تصمیمات سلطانی‌فر و دوستانش همین دلخوشی‌ها را هم از مردم می‌گیرند.

به نظر شما سلطانی‌فر و همکارانش در وزارت ورزش باید چه تصمیمی در خصوص این دو باشگاه بگیرند؟

من مشکلی با تصمیماتی که می‌گیرند، ندارم اما در این چند سال کدام تصمیم آقایان درست بوده است؟ هر بار فردی را از قوطی درآوردند و به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب کردند. باید فردی مثل داورزنی برای پرسپولیس و استقلال تصمیم بگیرد؟ اگر داورزنی تصمیم‌ گیرنده است پس سلطانی‌فر چه کاره است؟ 

* داورزنی به جای پرسپولیس و استقلال به فکر مشکلات خانوده‌اش باشد

به هر حال داورزنی معاون وزیر ورزش است و از مدیران این وزارتخانه به حساب می‌آید؟

به نظر من بهتر است داورزنی به جای رسیدگی به وضعیت پرسپولیس و استقلال درباره مسائل خانوادگی‌اش تصمیم بگیرد که می‌دانم این روزها مشکلات زیادی دارد!  مطمئن هستم که باز هم یک نفر را از قوطی در می‌آورند و مدیر عامل می‌کنند! آقای سلطانی‌فر! به شما دلسوزانه می‌گویم که پرسپولیس و استقلال متعلق به هواداران و پیشکسوتان هستند. در پرسپولیس پیشکسوتانی مثل محمود خوردبین، حسین کلانی، حمید استیلی و... داریم و در استقلال هم  پیشکسوتانی مثل علی جباری، حسن روشن و ... حضور دارند که اینها استخوان خرد کرده فوتبال هستند. از این افراد بهتر چه کسی را برای مشورت و مدیریت می‌خواهید؟ البته من تاکتیک شما را می‌دانم و تا صدایی بلند می‌شود و عده‌ای شعار می‌دهند سریع خودتان را کنار می‌کشید. اما دیگر این مسائل فایده ندارد. چرا که شما رئیس مجمع پرسپولیس و استقلال هستید. باز هم می‌گویم داورزنی چه کاره است که برای پرسپولیس و استقلال تصمیم بگیرد؟ 

اما وزارت ورزش تاکید دارد که پرسپولیس و استقلال را به هواداران بدهد. به نظر شما چنین اتفاقی رخ خواهد داد؟ 

این حرف‌ها شعار است.  این شعارها را برای هواداران سر می‌دهند اما ما قدیمی‌ها این دو باشگاه را متعلق به مردم می‌دانیم. اگر واقعا پرسپولیس و استقلال را متعلق به مردم می‌دانند آیا تا به حال شده که حرف هوادارانشان را گوش دهند و خواسته‌های آنها را عملی کنند؟ بهتر است به خاطر درآمد 90 میلیاردی پرسپولیس و 82 میلیاردی استقلال دعاگوی اپراتور تلفن همراه باشند و هواداران هم به جان ایرانسل دعا کنند نه مسئولان وزارت ورزش!  با این همه معتقدم که باید این دو باشگاه بزرگ و مردمی توسط اپراتور تلفن همراه مدیریت شوند؟ 

* سلطانی‌فر فقط به فکر استیضاح نشدن است

آقای پروین! به نظر شما دلیل سرگردانی هواداران و مسئولان باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال چیست؟

باید بگویم که آقای سلطانی‌فر در 365 روز سال دنبال فدراسیون‌هاست و می‌خواهد مشکلات آنها را حل کند و بیشتر دنبال این است که در این 365 روز استیضاح نشود! حالا اگر نگران استیضاح شدن هستید پس پرسپولیس و استقلال را به هوادارانش بدهید.

تا به حال شما را اینقدر عصبانی ندیده بودیم.

بله واقعا عصبانی هستم و این بار دیگر اجازه نمی‌دهیم آقایان سلطانی‌فر و داورزنی یک نفر را از قوطی خارج کنند و به عنوان مدیر برای استقلال و پرسپولیس بگذارند.

اگر با پیشکسوتان و استخوان خرد کرده‌های این دو باشگاه مشورت صورت بگیرد به نظر شما تصمیمات بهتری گرفته خواهد شد؟

برای هزارمین بار می‌گویم آقایان منتظر هستند یک پیشکسوت فوت کند و به ورزشگاه شهید شیرودی بیایند تا او را تشییع کنند و بعد هم بروند به کارشان برسند. قبلا معرفت داشتند و علاوه بر ورزشگاه شهید شیرودی به بهشت زهرا هم می‌آمدند اما الان دیگر بهشت زهرا هم نمی‌آیند و در همان شهید شیرودی کار را تمام می‌کنند!