محرومیت ۶ ماه بازیکن استقلال

با اعلام جمشید نورشرق، رییس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال، محمد بلبلی، بازیکن استقلال با ۶ ماه محرومیت از فعالیت‌های فوتبالی مواجه شد.

این محرومیت به خاطر شکایت فولاد از این بازیکن اعمال شده است. باشگاه فولاد پس از این که بلبلی به استقلال پیوست با طرح شکایتی به کمیته تعیین وضعیت مدعی شد که این بازیکن با وجود قرارداد داشتن با فولاد با آبی‌پوشان پایتخت قرارداد بسته است که این ادعا توسط کمیته تعیین وضعیت مورد قبول واقع شد.

نورشرق درباره پرونده بلبلی و استقلال توضیح داد: یکی از اتفاقاتی که ما مواجه بودیم این بود که یک بازیکن با دو باشگاه قرارداد می‌بست. تصور غلط از قرارداد داخلی باعث این اتفاق می‌شد. فکر می‌کنند قرارداد رسمی معتبر است. ما اصلا چیزی به اسم قرارداد داخلی نداریم. پرونده او منجر به صدور رای شده. فرصت برای تجدید نظر فراهم است. ما رسیدگی زیادی کردیم و حرف تمام افراد درگیر موضوع را شنیدیم. او با باشگاه فولاد قرارداد بسته در صورتی که با باشگاه سپیدرود قرارداد داشت. همین کار را با استقلال هم کرد. ما او را ۶ ماه محروم کردیم. هیچ اغماضی نخواهیم کرد. حواشی و نکاتی در این پرونده هست و جای طرحش در این‌جا نیست. در این پرونده تخلف صورت گرفته بود. فولاد هم نباید با بازیکنی که تحت قرارداد باشگاه دیگر است قرارداد می‌بست. بازیکن تحت قرارداد حرمت زیادی دارد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه استقلال بلبلی را اغوا کرده است یا خیر؟ گفت: نه این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش ایسنا، طبق بند ۱۲ ماده ۱۸ آیین‌نامه نقل‌ و انتقالاتی در این شکل از پرونده‌ها، فرض می‌شود که باشگاه جدید، بازیکن را تحریک به نقض قرارداد قبلی‌اش کرده است مگر این که خلافش ثابت شود. در صورتی که باشگاه جدید نتواند ثابت کند که بازیکن را اغوا نکرده با محرومیت از دو پنجره نقل‌ و انتقالاتی روبه‌رو می‌شود. با توجه به گفته‌های نورشرق به نظر می‌رشد در پرونده بلبلی و استقلال، ثابت شد که آبی‌پوشان بلبلی را اغوا نکرده‌اند، پس دیگر خطری بابت محرومیت از نقل و انتقالات استقلال را تهدید نمی‌کند.