دستگیری سارق جواهر ۱۵۰میلیاردی در اتوبان نواب

سرهنگ سیف مراد پیروندی در توضیح این خبر بیان داشت: ساعت ۲۱:۲۶ ماموران کلانتری از طریق اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مطلع شدند مردی ۵۲ ساله که مدعی بوده مالک یک قطعه جواهر مدال است در محدوده خیابان جوزانی مورد زورگیری قرار گرفته که ماموران برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با حضور ماموران در محل، شاکی به گشت انتظامی مراجعه و اظهار داشت که مالک یک قطعه جواهر مدال دارای زمرد ۱۰۱ قیراتی و الماس و یاقوت زرد طلای ۱۸ عیار است که تصمیم به فروش آن گرفته است. چندی پیش با واسطه یکی از دوستانم به نام همایون با فردی که بازایاب به نام کامران است آشنا شدم که پس از مدتی گفت‌وگو با کامران قرار شد که افرادی که خریدار این قطعه جواهر هستند را به من معرفی کند.

شاکی ادامه داد: فرد بازاریاب امروز با من تماس و اظهار داشت که ۲ فرد را مورد شناسایی قرار داده که حاضرند قطعه جواهر مذکور را بخرند و قرار شد من همراه جواهر به خیابان جوزانی روبروی ساختمان در حال ساخت مراجعه کنم و پس از تایید قطعه جواهر، معامله انجام شود. با خودروی شخصی‌ام به نشانی اعلامی مراجعه کردم که فرد بازایاب با ۲ مرد دیگر در آن محل حاضر بودند و وارد کانکس ساختمان در حال ساخت شدیم و قطعه جواهر مورد تایید ۲ خریدار قرار گرفت و قرار شد سر قیمت صحبت کنیم.

وی متذکر شد: قطعه جواهر را داخل خودروی شخصی‌ام منتقل کردم و به داخل کانکس برگشتم که در همین هنگام یکی از ۲ نفر که همراه بازاریاب بود با سلاح گرم به طرف من حمله‌ور و نفر دیگر با شکاندن شیشه خودروام جواهر را سرقت کرده و هر سه با یک‌دستگاه خودروی سواری مدل بالا از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با دریافت شکایت تحقیقات پلیسی آغاز و ماموران موفق شدند مخفیگاه یکی از سارقان را شناسایی کنند، گفت: با هماهنگی قضائی یکی از سارقان در مخفیگاهش در نواب دستگیر و در بازرسی از همان محل، قطعه جواهر سرقتی کشف و متهم به جرم ارتکابی با همکاری سایر همدستانش اعتراف کرد.

کلانتر محله وردآورد اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی قطعه جواهر سرقتی را به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سایر همدستان متهم ادامه دارد.