ممنوع‌الخروجی «پگاه آهنگرانی» به دلایل امنیتی

علی القاصی دادستان عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به سوالی درباره بازداشت پورمختار نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی و آزادی او با وثیقه در جمع خبرنگاران گفت: بازداشت و آزادی آقای پورمختار با قید وثیقه صحت ندارد.

او درباره زمان ارسال پرونده سکه ثامن به دادگاه گفت: اقدامات خوبی در جهت استیفای حقوق مالباختگان انجام شده و بخشی از اموال شکات در مرحله تحقیقات که توقیف شده و بخشی نقد و بخشی غیرمنقول بود، با عنایت ویژه مقام معظم رهبری برای تسریع در پرداخت و استیفای حقوق مالباختگان و پیگیری های رئیس قوه قضاییه وجوه نقد بین شکات پرداخت شد. تمام طلبکاران حدود یک سوم از بدهی خود را دریافت کردند و تشریفات لازم برای مزایده و فروش بخشی از اموال غیرمنقول در حال انجام است.

القاصی تصریح کرد: با دادسرای مربوطه صحبت کردیم تا این کار با سرعت بیشتری انجام شود تا بتوانیم بخش دیگری از پول طلبکاران را پرداخت کنیم.

او افزود: تحقیقات درباره پرونده سکه ثامن در خصوص دو اتهام اعم از کلاهبرداری مشدده و پولشویی کامل و قرار مجرمیت و کیفرخواست آن صادر شده و در حال تنظیم و تایپ است و پیش بینی می کنیم پرونده در اواسط هفته آینده به دادگاه ارسال شود.

دادستان تهران درباره ارسال پرونده سکه ثامن به دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی تصریح کرد: ارسال پرونده سکه ثامن به دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی در حال بررسی است و اگر اتهام متهمان مشمول اخلال در نظام اقتصادی شود، به دادگاه ویژه ارسال می شود.

القاصی گفت: این بخش از پرونده مفتوح است، اما در حال حاضر پرونده را با دو اتهام کلاهبرداری مشدده و پولشویی هفته آینده به دادگاه ارسال می کنیم.

او درباره ممنوع الخروجی پگاه آهنگرانی بازیگر سینما از کشور افزود: پگاه آهنگرانی بازیگر سینما به دلایل اتهام امنیتی و جرم عمومی ممنوع الخروج شده است.

القاصی درباره آخرین وضعیت پرونده مهناز افشار گفت: مهناز افشار خارج از کشور است و چند شاکی دارد.

دادستان تهران تصریح کرد: پرونده او بر اساس شکایت شکات مفتوح و در حال رسیدگی است و هنوز تصمیمی در مورد ان گرفته نشده است.

او درباره آخرین وضعیت پرونده هفت تپه گفت: این پرونده آخرین مرحله تحقیقاتش را طی می‌کند و یکی از متهمان اصلی پرونده را طی چند روز گذشته احضار کردیم.

دادستان تهران تصریح کرد: تحقیقات در خصوص این متهم در حال انجام است و متهم با قرار بازداشت موقت تحت نظر است و بعد از تکمیل تحقیقات پرونده به دادگاه برای صدور حکم ارسال می‌شود و اکنون این پرونده در دادسرای تهران در حال بررسی است.

القاصی درباره بازداشت فاطمه صالحی دختر سرلشگر صالحی گفت: این خبر صحت ندارد و بررسی کردیم این فرد در سیستم قضایی ما پرونده‌ای ندارد.