محرومیت هافبک پرسپولیس و احضار ۴ بازیکن

نودمین دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته چهارم نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر عصر یکشنبه برگزار شد و سرخپوشان با یک گل حریف خود را شکست دادند. در این دیدار بازیکنان دو تیم بارها با یکدیگر درگیر شدند و چهره زشتی از یک بازی بزرگ را به نمایش گذاشتند.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از رخ دادن این اتفاقات بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

«با تقدیر و تشکر از همه زحمتکشان مسابقه بزرگ شهرآورد تهران و هواداران تیم‌های بزرگ پایتخت که در یک روز غیر تعطیل برای تماشای مسابقه تیم محبوبشان در ورزشگاه حاضر شده و نهایت همکاری را با مقامات مسئول داشتند کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران قبل از رویت گزارش کتبی مقامات محترم مسابقه و صرفاً با مشاهده مستقیم مسابقه از تلویزیون و رصد حواشی آن از طریق رسانه های زحمتکش به استناد مواد ۹،۱۶ و ۱۰۰ مقررات انضباطی اطلاعیه زیر را صادر می کند:

۱. در خصوص رفتار غیر ورزشی آقای فرشاد احمدزاده مبنی بر شروع درگیری و برخورد فیزیکی در مسابقه حساس شهرآورد که اگر مدیریت نمی شد می توانست به لطمات جبران ناپذیری منتهی شود به شرح رای جداگانه قرار دستور موقت صادر شد که به ایشان ابلاغ خواهد شد و این بازیکن تا اطلاع ثانوی از شرکت در مسابقات تیم خود محروم هستند و فرصت دفاع به او داده خواهد شد و منتظر تنبیهات شدید انضباطی باشند.

۲ .در خصوص رفتار آقای علی کریمی قطع نظر از تنبیه داور با کارت قرمز، ایشان نیز باید پاسخگوی خطای شدید و رفتار غیر ورزشی خود باشند.

۳‌. آقایان شجاع خلیل زاده، عارف غلامی، سیاوش یزدانی و محمد حسین کنعانی زادگان نیز حسب مورد باید در خصوص رفتار های غیر ورزشی نقض مقررات و اعتراض شدید به داوری پاسخگوی رفتار خود در کمیته انضباطی باشند.

۴. از آقای سیامک نعمتی به خاطر رعایت بازی جوانمردانه در شرایط خاص مسابقه که بازیکن حریف مصدوم شده بود تقدیر به عمل می‌آید.

۵. از آقایان وریا غفوری کاپیتان استقلال و احمد نوراللهی کاپیتان پرسپولیس نیز به جهت رفتار ارزشمند در طول مسابقه و رفع تشنج در لحظات حساس مسابقه تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

سایر تصمیمات راجع به حوادث انضباطی احتمالی در زمان های قبل، حین و بعد از مسابقه از جمله رفتارهای غیر ورزشی برخی تماشاگران از هر دو تیم نیز پس از وصول گزارش های مقامات مسئول در کمترین زمان ممکن  به اطلاع خواهد رسید.