تمایل به سرمایه گذاری در بخش های گردشگری،صنعتی ،کشاورزی و معدنی گرمسار

 تاجران ایرانی و آلمانی در این  سفر که داریوش طاهری فرماندار گرمسار و تعدادی از مسئولین اجرایی این حوزه های همراهی می کردند ضمن بازدید از مزرعه شتر مرغ در ایوانکی،معادن نمک،غار نمکی گرمسار، موزه اقوام،گلخانه های صنعتی و کشاورزی گرمسار، منطقه ویژه اقتصادی، فرودگاه افلاک آسیا از علاقه مندی فعالان اقتصادی برای ورود به حوزه های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری با ایران به ویژه در مناطقی همچون شهرستان گرمسار که دارای پتاسیل های فراوانی در بخش های مختلف می باشد، خبر دادند.

داریوش طاهری؛ فرماندار شهرستان گرمسار درحاشیه این بازدید به خبرنگار ما گفت: پس از لغو تحریم های اقتصادی و آغاز کامل اجرای برجام، گردشگری صنعتی چرخه اقتصادی کشور را به حرکت در آورده است.

 

طاهری با بیان این مطلب افزود: باز شدن فضای اقتصادی کشور و سیاستی که دولت در ایجاد رابطه و تعامل با همه کشورها در پیش گرفته است موجب شده تا نگاه  بسیاری از دولتمردان و همچنین صاحبان صنایع بخش خصوصی به گردشگری صنعتی معطوف شود.

 

فرماندار گرمسار در ادامه گفت: اگرچه هم اکنون شاهد حضور گروه‌های مختلف سرمایه گذاران و مدیران ارشد صنعتی اروپایی در کشور هستیم اما به نظر می رسد برای نشان دادن تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود باید با برنامه‌ ریزی و سازماندهی، گردشگری صنعتی را در مسیر درستی به حرکت درآوریم.

طاهری افزود: بی تردید اگر سرمایه گذاران و برندهای مطرح اروپایی در قالب تورهای گردشگری تخصصی صنعتی وارد کشور شوند، علاوه بر آشنایی کامل با توانمندیهای داخلی می توانند تعاملات گسترده تری با بخش خصوصی و غیر انتفاعی داشته باشند.

فرماندارگرمسار در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی در ابتدای سال ۹۵ و مزین کردن امسال به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل؛ سیاستهای دولت تدبیر وامید و مدیران ارشد استان سمنان را جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی عنوان نمود و حمایت خود را از حضور هیئت تجاری آلمان جهت سرمایه گذاری در منطقه گرمسار اعلام کرد.

شایان ذکر است در این بازدید ها بخشدار ایوانکی- رئیس جهاد کشاورزی شهرستان-رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان-سرپرست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان-مدیران معادن وتعدادی از صاحبان صنایع... نیز حضور داشتند.