621واحد صنعتی در استان به طور کلی تعطیل هستند

محمدرضا خباز استاندار سمنان در جمع مدیران و فعالان اقتصادی استان با بیان اینکه امروز سرمایه گذاران از ثبات شرایط کشور مطمئن هستند گفت: فعالان اقتصادی باید میدان دار چرخه اقتصاد کشور باشند.

استاندار سمنان به برگزاری همایش سرمایه گذاری در استان در اسفند سال گذشته اشاره و تاکید کرد: امیدوارم با پیگیری مدیران و سرمایه گذاران تفاهم نامه ها به نتیجه نهایی برسد.

621 واحد تولیدی در استان به طور کلی تعطیل هستند

وی با تاکید بر لزوم در اختیار داشتن آمار صحیح از واحدهای صنعتی استان گفت: در حال حاضر و با کمک دستگاه های اجرایی استان آمار بسیار خوب و قابل استنادی در اختیار داریم که باید در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

خباز در خصوص آخرین آمار واحدهای صنعتی بیان داشت: در حال حاضر در استان سمنان 1792 واحد تولیدی داریم که متاسفانه 621 واحد به طور کلی تعطیل هستند.

مشکل 74 درصد واحدها با تزریق نقدینگی رفع می شود

نماینده دولت در استان سمنان با ابراز تاسف از اینکه سایر واحدهای فعال نیز با تمام ظرفیت خود کار نمی کنند گفت: واحدهای صنعتی استان به طور متوسط با 37 درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند.

وی اظهار کرد: 74 درصد از واحدهایی که نیمه تعطیل، کم رونق و یا در حال تعطیلی هستند با تزریق نقدینگی و تامین مالی احیا می شوند.

شهرک صنعتی سمنان از همه عقب تر است

خباز با بیان اینکه شهرک صنعتی مرکز استان در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد تاکید کرد: در میان شهرکهای صنعتی استان، شهرک صنعتی سمنان در وضعیت به مراتب بدتری قرار دارد.

استاندار سمنان افزود: برای بنده در پیگیری مشکلات، تفاوتی میان شهرستانهای استان سمنان وجود ندارد و همه آنها را با یک دید نگاه می کنم.

مشکلات واحدهای صنعتی را با معاون اول رئیس جمهور درمیان گذاشتم

وی به مذاکرات خود با معاون اول رئیس جمهور در جریان مراسم ختم مادر همسر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: آقای جهانگیری به من گفتند ما در حال تهیه فرمی جهت ارسال به استانداران هستیم تا اطلاعات واحدهای صنعتی استان خود را به طور دقیق به ما منتقل کنند.

خباز ادامه داد: به ایشان گفتم از چندماه قبل اطلاعات دقیقی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان جمع آوری شده که آماده ارسال به تهران است.

عالیترین مقام اجرایی استان افزود: به آقای جهانگیری گفتم اگر 500 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به استان اختصاص یابد بخش مهمی از مشکلات واحدهای صنعتی رفع خواهد شد.