حل مشکل بیکاری جوانان تا کمبود آب

مردم و مسئولان سمنانی با آماده سازی و فضاسازی شهر سمنان آماده استقبال از رئیس جمهور و هیئت دولت هستند.

شنیدن سفر رئیس جمهور به سمنان باعث شد تا مردم شهر سمنان از قشر های مختلف مطالبات خود را از وی مطرح کنند و این خود بهانه ای شد که خبرنگار قومس در آستانه این سفربرای اطلاع از انتظار سمنانی ها از سفر رئیس جمهور گپ و گفتی با شهروندان سمنانی داشته باشد که شرح آن در ذیل آمده است:

تعطیلی واحدهای صنعتی در سمنان آمار بیکاران را افزایش داده است

یک شهروند سمنانی در گفت و گو با خبرنگار قومس اظهار داشت: سمنان در گذشته دارای ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه‌های صنعتی بود ولی متاسفانه با تعطیلی واحدهای صنعتی و عدم توجه به این موضوع موجب افزایش آمار بیکاران جامعه شده است.

وی گفت: از رئیس جمهور می‌خواهیم مشکل تعطیلی واحدهای شهرک صنعتی را مورد توجه جدی قرار دهد.

جوانان نگران آینده شغلی خود هستند

حسین همتی یکی از دانشجویان سمنانی اشتغال جوانان این شهر را از رئیس جمهور خواستار شد و گفت با این همه صرف هزینه و وقت در دانشگاه میخواهم دغدغه شغلی نداشته باشم اما نمیدانم چه آینده ای در انتظارم است. از رئیس جمهور کشورم میخواهم منطقه ویژه اقتصادی را به شهر سمنان بیاورد تا جوانان این شهر از بابت آینده کاری نگرانی نداشته باشند.

راننده تاکسی نیز که برای چند لحظه استراحت در میدان سعدی سمنان دست از کار کشیده است به سراغش می روم، می گویم در آستانه سفر رئیس جمهور انتظار شما از ایشان چیست،او جواب داد، انتظار دارم به وضعیت بیکاری سمنان رسیدگی شود، جوانان بیکار زیاد داریم.

مسکن مهر سمنان فاقد زیرساخت های مناسب است!

رضا ترابی یکی دیگر از شهروندان سمنانی مشکلات شهر سمنان را عدم ساماندهی مسکن مهر عنوان کرد و افزود: نبود زیرساختهای مناسب در این شهرک از جمله روشنائی نامناسب و نبود آسفالت و درمانگاه و...

وی ادامه داد: از رئیس جمهور می‌خواهیم برای حل مشکلات مسکن مهر در شهر سمنان دستورات لازم را ارائه کنند.

محمد عرب یکی از کشاورزان سمنانی در آستانه سفر ریاست جمهوری خواست تا مشکلات کمبود آب در این بخش را پیگیری نماید چرا که چندسال است که قول انتقال اب خزر به این شهر داده شده است ولی هنوز کاری انجام نشده است.

امکانات تفریحی و ورزشی جوانان افزایش یابد

یک شهروند دیگر نیز نبود امکانات تفریحی  موجب افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: به دلیل نبود فضاهای تفریحی و ورزشی مناسب جوانان بیشتر اوقات فراغت خود را در قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌ سراها صرف می کنند.

رضا محمدی گفت: بیکاری شاید بزرگ ترین و مهمترین مشکل جامعه ما باشد که مشکلات دیگر نیز از همین جا نشات می گیرد و باعث بحران های بسیار جدی مثل اعتیاد و ... درکشور می شود.

وی افزود:آقای رئیس جمهور در خواست ما از شما این است که واقعا فکری به حال اشتغال جوانان کنید بقیه مسائل مان حل خواهد شد.

سمانه نصیری که یک خانه دار است در مطالبه مردمی به خبرنگار ما گفت:تنها خواسته ی من از ریس جمهور  رسیدگی به مشکلات جوانها است.

او ادامه می دهد: ما هر طور که بود با تمام خوشی ها و ناخوشی ها روزگارمان را گذراندیم  اما جوانان این دوران برای تشکیل یک زندگی مجبورند سختی های زیادی را تحمل کنند.

مشکلات اقتصادی رغبت  جوانان را برای تشکیل خانواده و فرزندآوری کاهش داده است

وی افزود: جوانان به خاطر همین مشکلات که بیشتر هم اقتصادی است رغبتی برای ازدواج و تشکیل خانواده و فرزند آوری ندارند و متاسفانه و صد متاسفانه برخی از آنها به جای اینکه به زندگی سالم پایبند باشند از راه غیر مشروع نیازهای خود را برطرف می کنند.

این خانم50 ساله ادامه داد: جناب آقای روحانى عاجزانه تقاضا می کنم چاره ای برای بحث گرانی در جامعه بیاندیشید تا جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده علاقه مند شوند این خود به سلامت جامعه کمک شایانی خواهد کرد.

پرنیخ نیز در مصاحبه با خبرنگار قومس گفت: چند سالی که بودجه های مختلفی برای تکمیل کردن فرودگاه سمنان و را ه اندازی اختصاص داده می شود و هر سال قول افتتاح این فرودگاه از سوی مسئولین و نماینده شهر داده می شود ولی متاسفانه این فرودگاه کما کان در تعطیلی به سر می برد و من به عنوان یک شهروند سمنانی از رئیس جمهور عاجزانه در خواست می کنم فکری به حال فرودگاه این شهر بکند.

و اما در پایان...

مردم همواره همراه دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند و این همراهی و وحدت و انسجام مردمی نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان و دولتمردان در حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی،‌معیشتی، اشتغال، ازدواج، فرهنگی و  غیره و ذلک است؛ چه بسا هر چه این توجه بیشتر شود نظامی قدرتمندتر از جمیع جهات خواهیم داشت.