رکود38 درصدی واحدهای صنعتی در شاهرود

سید محمد رضا هاشمی شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز تخصصی بهار شاهرود که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد حضور مردم این شهرستان در استقبال از رئیس جمهور را بی نظیر دانست و افزود: این چهارمین سفر وزیر بهداشت در مدت دو سال گذشته به این شهرستان است و هاشمی  پرکارترین فعالترین و ساعی ترین وزیر هیئت دولت و هم به عنوان وزیر معین رئیس جمهور در این سفر به شاهرود است.

وی با یادآوری اینکه شاهرود بیشترین وسعت و جمعیت استان را دارد خاطر نشان کرد: اولین شهرستان شهید پرور استانیم که بیش از هزار شهید داریم و 5 نفر از اعضای مجلس خبرگان جدید پرورش یافته این شهر ه هستند.

معاون استاندار با اشاره به اینکه در شهرستان شاهرود قریب به 45 هزار دانشجو وجود دارد بزرگترین دغدغه مردم و مسئولین شهرستان را بیکاری و اشتغال دانست و تصریح کرد: از 266 واحد صنعتی شاهرود 38 درصد راکد است و مردم تقاضای فعال کردن واحدهای موجود فعال نگه داشتن واحدهای نیمه فعال را دارند چرا که  اگر فعال نشود به تعطیلی کشیده خواهند شد.

هاشمی یکی دیگر از خواسته های مردم را کاهش اختلاف درصد بیکاری شرق و غرب استان بیان و عنوان کرد: با اینکه قطب کشاورزی و گردشگری هستیم اما زیر ساخت های آن را نداریم، به جرئت می توان گفت نظیر پتانسیل های گردشگری مثل جنگل ابر، آرامگاه بایزید بسطامی، رضا آباد، پارک ملی توران و ... در شاهرود در کمتر استانی از کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: به دلیل تعطیلی کارخانه کنسانتره انگور شاهرود که برترین انگور کشور است روی دست کشاورزان ماند و به قیمت پایین فروش رفت و امیدواریم مسئولان دست اندر کار در این زمینه حمایت های لازم از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی را داشته باشند.

فرماندار ویژه شاهرود احداث راه آهن شاهرود به گرگان را نیز از مطالبات مردم شاهرود دانست و تاکید کرد: کمبود آب کشاورزی و به ویژه آب شرب در شهرستان باعث شد تابستان گذشته تا مرز جیره بندی پیش برویم بنابراین رسیدگی به مسائل آبی منطقه بیش از پیش ضرورت خواهد داشت.

هاشمی در خاتمه راه اندازی کارخانه سیمان بیارجمند را برای حل مشکل بیکاری منطقه راه حل مناسبی معرفی کرد و ابراز داشت: همانگونه که یکی از تدابیر دولت طرح جامع سلامت بود که به واسطه آن امروز بیماران مراجعه کننده به بیمارستانها درد بیماری دارند نه مشکلات هزینه، امیدواریم با تدابیر مثبت و گام های ارزنده مشکل بیکاری نیز به حداقل خود برسد.