یک کارخانه در شهر زادگاه رییس جمهوری تعطیل شد

بارها و بارها در این سالها شنیده ایم که چراغ کارخانه ها و شرکت های صنعتی و تولیدی یکی پس از دیگری خاموش می شود و قفلی محکم به نام تعطیلی بر دربشان زده می شود و در این میان اما کارگران زیادی به جمع بیکاران پس از سال ها تلاش اضافه می شوند.

کفش آهنینی کارگران شرکت آجر سفال سرخه همچون کارگران شرکت ها و کارخانجاتی که زنگ تعطیلی آنها نواخته شده است؛ نتیجه ای نداشت و اکنون این کارگران با مشکلاتی همچون چند ماه حقوق معوقه  و عدم واریز بیمه رو به رو شده اند و با سابقه های مختلف کاری بعد از بیکاری، در به در دنبال کار هستند.

بر اساس گفت و گوی خبرنگار ندای سرخه با چند تن از کارگران شرکت آجر سفال شهرستان سرخه؛ از سال 1371 آغاز به کار کرده است و تا سال گذشته البته با تعدیل نیرو از 80 نفر به 20 نفر کارگر مشغول به کار بودند تا این که در اواخر سال ۹۴ با مشکلات متعددی مواجه شدطوری که شرکت تعطیل و کارگران بیکار شدند.

یکی از کارگران بیکار شده این شرکت در گفت و گو با خبرنگار ندای سرخه اظهار داشت: حقوق و مزایا و بیمه کارگران تا پایان سال 94 پرداخت نشده و با آنها به صورت کامل تسویه حساب نشده است.

وی افزود: مشکل بیکاری نیز به مشکلات دیگرمان اضافه شده است و با وجود پیگیری های متعدد و شنیدن وعده وعیدهایی از این قبیل که «به هیچ عنوان نمی گذاریم؛ هیچ شرکت تولیدی تعطیل شود» و انگار گذر زمان همه چیز را از یاد و خاطره وعده دهندگان برده است و هیچ کس در عمل جوابگوی ما کارگران بیکار و سرگردان نیست.

یکی دیگر از کارگران در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه بیشتر کارگران شرکت آجر سفال شهرستان سرخه بومی هستند، گفت: وقتی مشکل بیکاریمان را مطرح کردیم گفتند بروید شکایت کنید و این جریان شکایت و پرونده سازی هم که سری دراز دارد.

این کارگر بیکار شده سوء مدیریت مدیران این شرکت را علت اصلی تعطیلی این شرکت عنوان کرد و افزود: ما کارگران برای جلوگیری از بسته شدن کارخانه به اداره کار و استانداری مراجعه کردیم که مسؤلین چاره اندیشی کنند.