راه اندازی چالش عکس کارت دانشجویی! + تصاویر

به نقل از قومس، این روزها موجی جدید، در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به راه افتاده و عکس های کارت دانشجویی دانشجویان دانشگاه سمنان تحت عنوان «چالش عکس کارت دانشجویی» در کنار ظاهر کنونی شان دست به دست می چرخد.

این چالش به راه افتاده است و از آن به عنوان جرأت یاد شده و گفته شده است که اگر جرأت دارید عکس کارت دانشجویی و ظاهر فعلی خود را برای ما ارسال کنید و امتیاز بگیرید هر کس امتیاز بیشتری بگیرد برنده است و جایزه دریافت می کند.

سوالی که پیش می آید این است که دستان پشت پرده فضای مجازی کیستند که این گونه هویت افراد را نشانه گرفته و آنان را به چالش کشانده است و دغدغه خاطر امروزی عده ای از دانشجویان شده است.

یک کارشناس مسائل سیاسی در این خصوص گفت: یکی از مواردی که امروز در جنگ نرم دشمن از آن استفاده می شود دیپلماسی عمومی است.

رضا فدایی اظهار داشت: دیپلماسی  عمومی گروه های خاص یا عموم جامعه در بطن یک ملت دیگر هستند و محورها و موضوع های موردنظرشان در دیپلماسی عمومی ارتباط با عموم جامعه است و یکی از مواردی که در دیپلماسی عمومی هدف گذاری می شود دانشجویان هستند.

وی افزود: دانشجویان با تعاملات شخصی، آموزشی و ارتباط علمی با توجه به فضای جوانی و نخبه ای می توانند ابزاری برای مبانی مختلف از جمله سیاسی باشند؛ لذا آنچه که امروز دشمن درصدد پافشاری و از بین بردن فضای اجتماعی یک جامعه است؛ از بین بردن هویت و حیای آن جامعه است و دشمن با راهکار نفوذ در فضای مجازی به دنبال قبح شکنی و بی حیا نمودن جامعه است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: آنچه که امروز در صحنه دانشگاه و با عنوان چالش عکس کارت دانشجویی شاهد آن هستیم نوعی قبح شکنی است.

فدایی بیان داشت: نسل جوان و بالنده به دنبال ارزشهاست و دشمن هم به دنبال تغییر هویت در جنگ نرم  و آندلسی کردن یعنی بی هویت سازی جوانان است.

دشمنی ها علیه همچنان ادامه دارد....

جامعه ما اسلامی است و انقلاب ما برای حفظ آرمان ها و ارزشهایی مقدس شکل گرفت و جوانان و نوجوانان بسیاری جان خود را در پای همین ارزشها در طبق اخلاص گذاشتند تا امروز با وجود همه دشمنی ها،‌توطئه ها، تحریم ها و محاصره ها؛ امنیتی زبانزد جهان در ایران به وجود آید و این دشمنی ها همچنان ادامه دارد