کودتای ترکیه نتیجه خوش خدمتی به آمریکا است

به نقل از خبرنگار نسل شاهوار حجت الاسلام عباس امینی گرمنی امام جمعه جدید شاهرود در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور به امامت آیت الله طالقانی در تهران گفت: شاهرود یکی از اولین شهرهایی در کشور بود که نماز جمعه به امامت آیت الله طاهری در این شهر اقامه شد و پس از آن نیز از جمله شهرهایی پیشگام در امر برگزاری نماز جمعه در کشور در دوران انقلاب و پس از آن بود.

وی به نقش و اهمیت جایگاه نماز جمعه اشاره کرد و افزود: دشمنان به دلیل اهمیت و تاثیرگذاری نماز جمعه جایگاه نماز جمعه و ائمه جمعه را مورد هجمه وسیع قرار داده اند.

خطیب نماز جمعه این هفته شاهرود در ادامه صحبت های با اشاره به فرارسیدن سالروز عملیات مرصاد اظهار کرد: فرزندان این شهر با حضور در عملیات مرصاد و ایثارگری ها و رشادت های خود جلوی منافقان را گرفته و امید آنها را در آن دوران ناامید کردند.

امینی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به کشتار مردم مظلوم کشمیر بیان کرد: ملتی مظلوم بی جهت توهین شده و کشته میشوند و کسی چیزی نمی گوید.

وی در ادامه صحبتهای خود به کودتای انجام گرفته در ترکیه اشاره کرد و افزود: کودتای انجام گرفته در ترکیه درس عبرت و پیامی است برای کشورهایی است که به دنبال خوش خدمتی برای استکبار هستند.

امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه این کودتا نتیجه خوش خدمتی به آمریکا است تصریح کرد: ترکیه برای خوش خدمتی به آمریکا گروه های تروریستی سوریه را تحریک و تعداد زیادی از امت اسلام شهید گرفت در حالیکه یک روز قبل از انجام کودتای ترکیه سفارت آمریکا و فرانسه در این کشور تعطیل شد.

امینی بیان کرد: آمریکا و کشورهای استکبارگر تنها به دنبال تامین منافع خود در سایر کشورها و بهره برداری از آنها هستند.

وی با اشاره به هشدارهای جمهوری اسلامی به ترکیه در قبال مواضعی که اتخاذ کرده بود تصریح کرد: جمهوری اسلانی ایران اولین کشوری بود که کودتای ترکیه را محکوم و اعلام کرد دوران کودتا به سر آمده و رای مردم در کشورهای عراق، سوریه و یمن مانند رای مردم در کشور ترکیه ارزشمند و قابل احترام است در حالیکه سایر کسورها موضع سکوت اتخاذ کرده بودند.