تجمع گسترده رانندگان خودروهای سنگین در مقابل استانداری سمنان +تصاویر

به نقل از مرآت، جمع کثیری از کامیون داران، رانندگان اتوبوس و تاکسی های برون شهری صبح امروز (دوشنبه) در مقابل استانداری سمنان تجمع کردند.

حضور رانندگان و خودروهای سنگین در این تجمع به اندازه ای بود که بخشی از مسیر اصلی بلوار بسیج سمنان برای دقایقی به طور کامل مسدود شد.

رانندگان در این تجمع نسبت به وضع موجود اقتصادی، انتقال احتمالی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان از مرکز استان به یکی از شهرستان ها و اعمال شدید جرائم رانندگی اعتراض داشتند.

رانندگان چه می گویند؟

یکی از رانندگان حاضر در این تجمع به خبرنگار مرآت گفت: "با وجود اینکه در شهر سمنان بیش از 40 واحد باربری و تعداد زیادی واحد تولیدی و کارخانه گچ فعالیت می کنند اما اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان در حال انتقال به یکی درگیر از شهرستان های استان است. این رانندگان، خودروهای خود را در کنار خیابان پارک کرده اند اما در همین لحظه که با شما صحبت می کنم راهنمایی و رانندگی در حال اعمال جریمه بر روی خودروهای آنها است. سوال من این است که وقتی در شهر بزرگی مثل تهران از ساعت 2 بامداد تا 6 صبح خودروهای سنگین می توانند در سطح شهر تردد کنند چرا در سمنان این گونه برخورد می کنند که رانندگان حتی لحظه ای نمی توانند در همان ساعات وارد شهر شوند؟

یک پارکینگ در حاشیه شهر ایجاد کرده اند اما کوچکترین مسئولیتی در برابر تحویل خودروها برعهده نمی گیرند و اگر وسیله ای از ماشین کم شود پاسخگو نیستند! جدای از آن فضای آن برای این تعداد خودروی سنگین کافی نیست."

راننده دیگری نیز با اعتراض به جرائم سنگین و چند باره راهنمایی و رانندگی در مورد خودروهای سنگین اظهار کرد: "وضعیت اشتغال و رونق کاری رانندگان کامیون وخیم است. نزدیک سه سال است که اوضاع بدی داریم و هیچ کس پاسخگو نیست. جدای از این مساله، شب و روز در حال جریمه کردن کامیون ها و اتوبوس ها هستند. این قشر زحمتکش در دخل و خرج خود مانده است. این چه وضعیتی است؟ چه کسی پاسخگوی ما است؟ همانطور که ملاحظه می کنید از میدان جهاد تا نزدیک پل امیرکبیر پر شده است از خودروهای سنگین. همه رانندگان آمده اند تا صدای خود را به گوش مسئولان برسانند، در همین وضعیت دارند این خودروها را جریمه می کنند که البته وقتی با واکنش رانندگان مواجه شدند فورا فرار کردند"

در این تجمع تعدادی از اعضای انجمن دوستداران میراث و گردشگری سمنان هم حضور داشتند و به انتقال احتمالی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان معترض بودند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سمنان و تعدادی از اعضای شورای شهر سمنان نیز برای پیگیری موضوع در این محل حضور داشتند.

تهیه طومار توسط رانندگان

رانندگان حاضر در این تجمع اعتراضی با امضای طوماری خواستار عدم انتقال اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان از مرکزاستان به سایر نقاط استان شدند که متن این طومار بدین شرح است:

مردم ولایتمدار سمنان با شناخت قانون و ضوابط اجتماعی و حقوقی خود به استناد شواهد و قراین تاریخی، پیوسته حد و حق خود را شناخته و جهت احقاق حقوق محرز و مسلم و مصوب خویش از پای ننشسته است و اکنون نیز به همین منوال و مدار خواهد بود.

در 31 خردادماه 90 با رای مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی ادغام شد و به استناد این قانون، تشکیل وزارت راه و شهرسازی و در راستای آن ادارات کل وزارت متبوع در تمام کشور به اجرا درآمد اما با نهایت تاسف، علی رغم مصوبه صریح و بی ابهام، اجرای آن در استان سمنان مختل و بدون آنکه به عواقب و تبعات آن توجه شود، از مدار قانونی خود خارج گردید.

در ماه های اخیر، با قوت گرفتن طرح جدایی حوزه ی راهداری از ادارات راه و شهرسازی در سراسر کشور و الحاق آن به ادارات حمل و نقل و پایانه ها و تشکیل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سراسر کشور، مصوبه شورای عالی اداری، از طریق سازمان مدیریت جهت اجرا به اداره کل پایانه ها ابلاغ و دستورالعمل آن نیز به استاندار سمنان ارسال شد و از آن تاریخ قریب به 2 ماه می گذرد اینک از آنجا که مقام معظم رهبری فصل الخطاب را قانون می دانند و دستور صریح دولت تدبیر و امید هم اجرای بی تنازل قانون و مصوبات قانونی است، مردم سمنان هم با تقدیم این طومار، خواهان هرچه سریعتر اجرای قانون مصوب شورای عالی اداری مبنی بر انتقال راهداری به اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان و تشکیل اداره کل راهداری و حمل و نقل پایانه ها طبق قانون و عرف در مرکز استان، لحظه شماری می کنند و هرگونه مسامحه و دخالت در اجرای غیر قانونی آن را به صلاح استان کشور و نظام نمی دانند.

به گزارش خبرنگار مرآت، با وجود گذشت دو ساعت از آغاز تجمع، صدها تن از رانندگان خودروهای سنگین همچنان در مقابل درب استانداری سمنان حضور دارند.