دانش آموزان در استفاده از سرویس مدارس مراقب باشند

سرهنگ رحیم ساعد رییس پلیس راهور استان با اشاره به اینکه برخی خانواده ها به طور جمعی از یک راننده و خودرو به عنوان سرویس مدرسه فرزندانشان استفاده می کنند که از سوی آموزش و پرورش و پلیس راهور مراحل تایید صلاحیت را به عنوان سرویس مدرسه طی نکرده است، گفت: استفاده از این افراد و وسایل نقلیه، مورد تایید پلیس راهور نیست و در صورت مشاهده از سوی پلیس به عنوان حمل و نقل غیرمجاز دانش آموز، اعمال قانون می شود.

وی ادامه داد: اگر رانندگان سرویس مدارس دارای گواهینامه رانندگی پایه 2 نباشند در برخی مسایل، شرکت بیمه ای نیز پاسخگوی حوادث نخواهد بود و خانواده ها باید نسبت به این مسایل آگاهی لازم را داشته باشند زیرا آموزش و پرورش و پلیس راهور در کارگروه ماده 18 توجه ویژه به این مساله دارند.

رییس پلیس راهور استان سمنان با اشاره به اجرای طرح انضباط اجتماعی این پلیس در معابر شهری استان گفت: در زمان بازگشایی مدارس در ماه مهر، اجرای این طرح از سوی ماموران پلیس راهور تشدید می شود و تخلفات حادثه ساز رانندگان با شدت بیشتری اعمال قانون می شود.

وی با توصیه به خانواده ها برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای وسایل نقلیه شخصی برای رفت و آمد دانش آموزان، گفت: به ویژه در هفته اول سال تحصیلی، والدین تا جای ممکن از وسایل نقلیه شخصی برای رفت و آمد دانش آموزانشان استفاده نکنند تا در مقابل مدارس تجمع و ترافیک خودرو ایجاد نشود.

سرهنگ رحیم ساعد با تاکید بر استفاده پلیس راهور از تمام نیروهای ستادی و صفی در هفته ابتدایی بازگشایی مدارس در ماه مهر گفت: پلیس تمام توان خود را برای برقراری انضباط و امنیت ترافیکی به ویژه برای دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی به کار می گیرد.

وی با اشاره به هماهنگی پلیس راهور و آموزش و پرورش استان سمنان درباره ساماندهی سرویس مدارس ،گفت: رانندگان دارنده شرایط لازم از سوی آموزش و پرورش به پلیس راهور معرفی شده اند و پلیس راهور نیز شرایط این افراد را بررسی کرده است و فقط به افراد دارای شرایط اجازه رانندگی سرویس مدارس داده خواهد شد.

سرهنگ ساعد به برخی شرایطی که آموزش و پرورش برای رانندگان سرویس مدارس درنظر دارد اشاره و خاطرنشان کرد: پلیس راهور نیز شرایطی مانند داشتن گواهینامه رانندگی پایه 2، داشتن معاینه فنی خودرو، رعایت برخی شرایط مانند پیاده و سوارکردن دانش آموزان و رعایت مسایل اخلاقی را درباره رانندگان اعمال می کند.

وی با اشاره به ممانعت پلیس راهور از فعالیت خودروهای فاقد معاینه فنی به عنوان سرویس مدارس، یاد آور شد: خانواده ها برای استفاده دانش آموزانشان از سرویس مدارس، به تایید صلاحیت راننده و خودرو از سوی آموزش و پرورش و پلیس راهور توجه داشته باشند.

رییس پلیس راهور استان سمنان با اشاره به حساسیت سرویس مدارس به ویژه برای دانش آموزان کلاس اولی گفت: خانواده ها به شرایط و صلاحیت رانندگان در این مورد توجه و دقت لازم را داشته باشند.