نصب "سامانه راداری" با بُرد ۱۰۰۰ کیلومتری در کویر ایران

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: نصب سامانه راداری با برد یک‌هزار کیلومتر در کویر ایران، از خبرهای خوشی است که به مردم کویرنشین ایران می‌توان داد که به‌زودی محقق می‌شود.

وی با اشاره به اتفاقات خوبی که در موضوع پدافندی در کویر ایران قرار است رخ دهد افزود: این سامانه کویر مرکزی، جنوبی و غربی کشور را پوشش می‌دهد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به نصب یکی از انواع سامانه موشکی مرصاد در مرکز کشور گفت: بنا داریم تا یک سیستم دفاعی و موشکی از خانواده "مرصاد" و از نوع موشک‌های "تلاش" را در بخش کویری که بخش مرکزی جمهوری اسلامی ایران است؛ مستقر کنیم تا پدافند هوایی منسجم‌تری را شاهد باشیم.

امیر اسماعیلی با اشاره به وضعیت ناامن آسمان کشورهای منطقه تأکید کرد: آسمان جمهوری اسلامی ایران بر اساس اعلام مراجع ذی‌ربط بین‌المللی، امن‌ترین آسمان منطقه و خاورمیانه است.

وی با اشاره به اینکه امنیت هوایی جمهوری اسلامی ایران با برخی کشورهای دنیا قابل قیاس نیست، بیان کرد: زمانی می‌توانیم وضعیت امنیت هوایی در ایران را با دیگر کشورها مقایسه کنیم که آن کشورها هم مانند ایران 37 سال تحریم بوده و در جنگ نابرابر تحمیلی هزاران شهید داده باشند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه چنین کشوری در دنیا جز ایران وجود ندارد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در دنیا مظلوم‌ترین اما مقتدرترین کشور است.

امیر اسماعیلی با اشاره به اینکه ما سرباز ولایت هستیم و به گزینه‌های زیر و روی میز کاری نداریم، خاطرنشان کرد: امروز ما منتظر اشاره مقام معظم رهبری بوده و هر زمان که ایشان لب تر کنند ما در وسط میدان حاضریم.

وی با بیان اینکه الان دست ما بر ماشه بوده و در وسط میدان حضور داریم، خاطرنشان کرد: امروز ما حاضریم تا بر دشمن سینه به سینه بایستیم و به این فکر نمی‌کنیم که چه توان دفاعی در مقابل ماست، چرا که مردم پشت ما حضور دارند.